De Mega Klantendienst: Verhuis je energie zonder zorgen

/ Nina

In onze reeks artikels over de werking van onze klantendienst bespreken we hier de behandeling van jouw verhuis. Of je nu al klant bent bij Mega of niet, wij zorgen ervoor dat de verhuis van jouw energie vlot verloopt!

Tijdens een verhuis heb je al genoeg aan je hoofd. Bij Mega doen we er daarom alles aan om jouw energiecontract probleemloos over te zetten naar je nieuwe adres. Afhankelijk van jouw situatie zijn er verschillende procedures die onze klantendienst opstart om jouw energieverhuis correct te verwerken.

Ik verhuis en ik ben al klant bij Mega

Wil je jouw huidig Mega energiecontract meenemen naar je nieuwe woning? Of wil je liever je contract stopzetten? Alles is mogelijk! Volg deze eenvoudige stappen om jouw energie bij verhuis goed te regelen:

Stap 1: Contacteer ons 

Contacteer ons zo snel mogelijk na jouw verhuis. Dat kan via ons online contactformulier of telefonisch via 016 67 60 60.

Stap 2: vul het energieovernamedocument in

Het energieovernamedocument (EOD) is cruciaal voor een correcte verhuis. Hierin staan:

  • Het oude en nieuwe adres
  • De overnamedatum
  • De EAN-codes (gas en elektriciteit)
  • De meternummers en meterstanden
  • De gegevens van de vorige en nieuwe bewoner

Er bestaan twee versies van het energieovernamedocument:

Je vult het EOD twee keer in: 

  1. Bij het verlaten van je oude woning (met de overnemer)
  2. Bij ontvangst van de sleutels van je nieuwe woning (met de vorige bewoners)

Verhuis je naar een nieuwbouwwoning met digitale meter? Bezorg ons dan de EAN-codes en maak een afspraak met de netbeheerder voor de meteropening.

Vergeet ook niet je contactgegevens te updaten indien nodig!

Mega doet de rest!

Zodra wij jouw gegevens en ingevulde documenten hebben ontvangen, neemt onze verhuisdienst het over. We beëindigen je levering op je oude adres en activeren je contract op het nieuwe. Je krijgt een slotfactuur voor het vorige adres. Het voordeel?

Je behoudt exact dezelfde contractvoorwaarden en klantennummer op je nieuwe adres!

Wil je jouw contract liever stopzetten? Ook dat kan, op voorwaarde dat je ons een volledig ingevuld EOD bezorgt.

Wat gebeurt er met mijn voorschot?

Na de verhuis en de verwerking van je slotfactuur, berekenen we automatisch je nieuwe voorschotbedrag. Dit baseren we op het historisch verbruik van jouw nieuwe woning (laatste 3 jaar).

Wijkt de schatting af van je werkelijke verbruik? Dan kun je je voorschot zelf aanpassen via je myMega klantenzone.

Tijdelijk energiecontract op twee adressen nodig?

Heb je voor een korte periode energie nodig op zowel je oude als nieuwe adres (bv. om te verbouwen)? Geen probleem:

  • Je krijgt een tijdelijk contract op je oude adres (max. 1 jaar)
  • Je huidig contract verhuist naar het nieuwe adres

Je ontvangt een tussentijdse afrekening voor je oude adres, gebaseerd op geschatte of digitale meterstanden.

Ik verhuis en ik wil klant worden bij Mega 

Ben je op zoek naar een nieuwe energieleverancier na verhuis? Dan ben je bij Mega aan het juiste adres. Wij maken jouw queeste om Mega-klant te worden eenvoudig:

  1. Schrijf je online in
  2. Geef op het formulier aan dat je verhuist en vul de verhuisdatum in.
  3. Kies jouw voordelig tarief: Mega biedt altijd scherpe tarieven voor elektriciteit en gas.
  4. Bezorg ons het energieovernamedocument (EOD)
  5. Wij doen de rest!
  • We sturen je een bevestiging van je inschrijving
  • We controleren je gegevens en nemen contact op indien nodig
  • We informeren de netbeheerder
  • Je ontvangt je contractbevestiging

Vragen over je verhuis?

Onze klantendienst staat voor je klaar, neem gerust contact met ons op! Wat je situatie ook is, wij zorgen voor een vlotte energieoverdracht bij verhuis, zodat jij je alleen hoeft te focussen op inpakken. 💼📦 Zo is Mega jouw verhuisdienst voor energie!

👉 In het volgende artikel in deze reeks lees je alles over je eerste energiefactuur na verhuis!

Voor extra tips over de energiemarkt, neem een kijkje op onze blog.

Articles récents

Comment fonctionne un réseau mobile ?

Nous utilisons nos smartphones tous les jours pour passer des appels, envoyer des messages et naviguer sur Internet, souvent sans nous rendre compte de l’exploit technologique qui se cache derrière cette connectivité. Un réseau mobile, qu’il...

Lire l'article

Petits travaux d’isolation pour un été au frais !

Le printemps est le moment idéal pour préparer votre maison pour l’été et améliorer son isolation thermique. Dès maintenant, vous pouvez entreprendre de petits travaux simples mais efficaces pour rendre votre logement plus confortable. Ces amé...

Lire l'article

Comment comprendre votre régularisation annuelle ?

Chaque année, vous recevez une facture de régularisation annuelle pour votre énergie. Elle peut parfois sembler complexe, mais nous allons vous aider à mieux la comprendre.

Lire l'article

Devenez expert en économie d'énergie et bien plus !

Recevez des conseils d'expert, des astuces pour économiser au quotidien, et des offres exclusives directement dans votre boîte mail. Faites un pas vers un avenir plus vert et des factures plus légères !

Combinez énergie et téléphonie et économisez un max !

Commandez dès aujourd'hui votre abonnement GSM et votre électricité. Grâce à cette offre exclusive en Belgique, vous recevez de l'électricité gratuite chaque année en plus de payer moins cher tous vos services. Pour lier vos contrats, vous pouvez aussi nous contacter via notre formulaire en ligne.

Devenez client