Une erreur est survenue !
Merci, nous avons bien reçu votre demande.
Nous tâcherons de vous rappeler dans les 24h ouvrables (hors week-end).
Je souhaite recevoir une offre
On vous rappelle dans les plus brefs délais :
Une erreur est survenue !
Merci, nous avons bien reçu votre demande.
Nous tâcherons de vous rappeler dans les 24h ouvrables (hors week-end).
Je souhaite recevoir une offre
On vous rappelle dans les plus brefs délais :
Lancez une simulation.
ou
04 268 20 00
04 295 62 45
Nos lignes ouvrent lundi 8h00
Une erreur est survenue !
Merci, nous avons bien reçu votre demande.
Nous tâcherons de vous rappeler dans les 24h ouvrables (hors week-end).
Une question ?
On vous rappelle dans les plus brefs délais :
Lancez une simulation.
ou
04 268 20 00
04 295 62 45
Nos lignes ouvrent lundi 8h00
Une erreur est survenue !
Merci, nous avons bien reçu votre demande.
Nous tâcherons de vous rappeler dans les 24h ouvrables (hors week-end).
Une question ?
On vous rappelle dans les plus brefs délais :
Lancez une simulation.
Comparez maintenant.
ou
04 268 20 00
04 295 62 45
Nos lignes ouvrent lundi 8h00
Une erreur est survenue !
Merci, nous avons bien reçu votre demande.
Nous tâcherons de vous rappeler dans les 24h ouvrables (hors week-end).
Une question ?
On vous rappelle dans les plus brefs délais :
Recevez jusqu’à 3 mois d'électricité (1000 kWh) gratuits par an, grâce à notre offre combo !
Heb je wel eens de verkeerde meterstand doorgegeven of vergat je jouw meterstand door te geven? Wees gerust, in een aantal gevallen is dat niet zo erg. Al kan het soms wel belangrijk zijn om je meterstanden te corrigeren. Lees snel verder om te ontdekken hoe.
Er zijn verschillende momenten waarop je je meterstanden moet doorgeven:
Het is echter niet nodig om de meterstanden door te sturen als je van tarief verandert. Verder is het ook belangrijk om te weten dat je je meterstanden niet aan je leverancier moet doorgeven, maar aan je netbeheerder. Enkel wanneer je verhuist, stuur je jouw meterstanden rechtstreeks door naar jouw energieleverancier.
Door op tijd de correcte meterstanden door te geven, ben je er altijd zeker van dat jouw afrekeningen gebaseerd zijn op jouw werkelijk verbruik. Loopt er toch iets mis? Wees gerust, Mega staat altijd klaar om je verder te helpen!
Het kan altijd gebeuren dat je jouw meterstanden simpelweg vergeet door te geven. In dat geval zal de netbeheerder jouw meterstanden schatten. Het is namelijk belangrijk dat er een afrekening kan worden opgemaakt (bv. na een jaarlijkse meteropname of na een verhuis). Wanneer het verschil tussen de geschatte en werkelijke meterstand miniem is, is het niet per se noodzakelijk om je meterstanden aan te passen.
Als er daarentegen een verkeerde meterstand werd doorgegeven, omdat je deze bijvoorbeeld verkeerd hebt afgelezen, de netbeheerder een cijfer te veel noteerde of het verschil tussen de geschatte meterstand en de werkelijke stand groot is, dient deze wel gecorrigeerd te worden. Weet wel dat dit enkel mogelijk is in bepaalde gevallen en dat elke situatie apart wordt bekeken. Hieronder geven we alvast mee hoe de procedure om je meterstanden aan te passen precies verloopt.
Afhankelijk van de situatie waarin je je bevindt, kan het belangrijk zijn om verkeerde of geschatte meterstanden meteen aan te passen.
In dit geval is het niet zo erg als je de verkeerde meterstanden doorgaf. Laten we dit even uitleggen aan de hand van een voorbeeld.
Stel dat je geen meterstanden doorstuurde nadat je van leverancier veranderde. De netbeheerder zal die dan schatten. Als hij die te hoog schat zullen er meer kilowatturen aangerekend worden aan het tarief van je oude leverancier.
Wil je de geschatte beginmeterstanden na jouw leverancierswissel aanpassen? Bezorg ons dan zo snel mogelijk een foto van je werkelijke meterstand en het meternummer via info@mega.be. Indien jouw werkelijke meterstand lager is dan de geschatte standen kunnen we deze binnen een bepaalde termijn nog aanpassen.
Ook in dit geval moet je niet onmiddellijk je meterstanden laten aanpassen. De meterstanden zullen dan worden geschat.
Als je bij jouw volgende meteropname je werkelijke meterstanden doorgeeft en de beginmeterstanden ook afgelezen werden, wordt een eventuele foute schatting automatisch rechtgezet. Op die manier betaal je enkel voor jouw werkelijke verbruik bij Mega.
Wil je de geschatte meterstanden in deze situaties toch aanpassen? Dan kan je ons altijd een foto bezorgen van je meter. Je doet dit best zo snel mogelijk zodat wij een aanpassing kunnen aanvragen bij je netbeheerder.
De juiste meterstanden doorsturen, waar ze ook voor dienen, is natuurlijk altijd belangrijk. We kunnen het niet dan ook niet genoeg benadrukken: vul het energieovernamedocument in als je verhuist en stuur het zo snel mogelijk door! Het is belangrijk dat zowel de vetrekkende klant als de overnemer het energieovernamedocument invullen en bewaren. Zo kan er later geen discussie ontstaan over de meterstanden. Heb je een digitale meter? Dan zal de netbeheerder, zodra ze de melding van jouw verhuis ontvangen, jouw meterstanden controleren door ze uit te lezen. Deze meterstanden zullen dan gebruikt worden om jouw verhuis verder in orde te brengen.
Als je een volledig ingevuld en ondertekend energieovernamedocument doorstuurt naar Mega om je contract af te sluiten:
Zoals je ziet, heeft je meterstanden correct doorsturen naar je netbeheerder alleen maar voordelen. Je kan ze achteraf nog wel aanpassen, maar dan heb je geen zekerheid dat de netbeheerder dit accepteert.
Interesse in meer tips en tricks om je energiecontract te beheren? Neem dan zeker een kijkje op onze blog!
Nous utilisons nos smartphones tous les jours pour passer des appels, envoyer des messages et naviguer sur Internet, souvent sans nous rendre compte de l’exploit technologique qui se cache derrière cette connectivité. Un réseau mobile, qu’il...
Le printemps est le moment idéal pour préparer votre maison pour l’été et améliorer son isolation thermique. Dès maintenant, vous pouvez entreprendre de petits travaux simples mais efficaces pour rendre votre logement plus confortable. Ces amé...
Chaque année, vous recevez une facture de régularisation annuelle pour votre énergie. Elle peut parfois sembler complexe, mais nous allons vous aider à mieux la comprendre.
Dans quel but utilisez-vous votre téléphone ?
Glow 5GB
Spark 25GB
Flash 40GB
Star 90GB
ou
04 268 20 00
04 295 62 45
Nos lignes ouvrent lundi 8h00
4€ /mois les 2 premiers mois
Une réduction de 3€/mois sur l’abonnement Glow 5GB pendant les 2 premiers mois. Après cette période, le montant de l’abonnement passera à 7€/mois.
200 kWh gratuits /an tant que vous restez client énergie
Cumulez jusqu'à 900 kWh d'électricité gratuite !
Promo : 11.40€/mois, pendant 36 mois, puis 12€.
200 kWh gratuits /an tant que vous restez client énergie
Cumulez jusqu'à 900 kWh d'électricité gratuite !
400 kWh gratuits /an tant que vous restez client énergie
Cumulez jusqu'à 1000 kWh d'électricité gratuite !
16€ /mois les 2 premiers mois
Une réduction de 6€/mois sur l’abonnement Star pendant les 2 premiers mois. Après cette période, le montant de l’abonnement passera à 22€/mois.
400 kWh gratuits /an tant que vous restez client énergie
Cumulez jusqu'à 1000 kWh d'électricité gratuite !
Recevez des conseils d'expert, des astuces pour économiser au quotidien, et des offres exclusives directement dans votre boîte mail. Faites un pas vers un avenir plus vert et des factures plus légères !
Commandez dès aujourd'hui votre abonnement GSM et votre électricité. Grâce à cette offre exclusive en Belgique, vous recevez de l'électricité gratuite chaque année en plus de payer moins cher tous vos services. Pour lier vos contrats, vous pouvez aussi nous contacter via notre formulaire en ligne.
Devenez clientDéjà client Mega Énergie ?
En tant que client pour l'énergie chez Mega, vous bénéficiez de kWh d’électricité gratuite (le montant dépend de l'abonnement mobile choisi) sur votre abonnement de GSM en liant vos contrats d'énergie et de téléphonie mobile.
Comment ? Vous avez le choix.