Hulp > >

Mijn factuur is hoger dan verwacht. Hoe komt dit?

Indien dit jouw eerste aanrekening/factuur is, en jouw abonnement bij Mega werd geactiveerd aan het einde van de vorige maand, dan is dit volkomen normaal. Dat komt omdat jouw aanrekening/factuur altijd de komende maand dekt.

Bijvoorbeeld: een aanrekeningen die je ontvangt op 1 september dekt de komende maand september alsook alle verbruik buiten jouw abonnement van de vorige maand (augustus).

Als jouw abonnement op het einde van de maand van start ging, dan heeft jouw eerste aanrekening/factuur niet alleen betrekking op de komende maand, maar ook op de paar dagen tussen jouw activeringsdatum en het einde van de vorige maand. Dit betekent dat je jouw gebruikelijke abonnementsbedrag betaalt, maar ook het aantal dagen tussen jouw activeringsdatum en het einde van de vorige maand. Maak je geen zorgen, vanaf de volgende maand is alles weer normaal en wordt het bedrag weer normaal, tenzij je extra kosten buiten jouw abonnement maakt.

Wanneer het gaat om een gewone aanrekening/factuur, dan vind je ook het onderdeel "Verbruik buiten abonnement" terug. Dit zijn extra kosten die aan jouw aanrekening/factuur worden toegevoegd als je het surfvolume, de belminuten of sms'jes binnen jouw abonnement hebt opgebruikt en dus hebt overschreden. Wanneer dit gebeurt, gelden er andere tarieven die aan jouw maandelijkse factuur worden toegevoegd. Het gaat om:
- Meer oproepen of dataverbruik dan wat in jouw abonnement inbegrepen zit;
- Oproepen, sms'en, surfen en opgebeld worden in landen buiten de EU;
- Oproepen naar servicenummers (beginnend met 0900, 0909, ...);
- Oproepen/sms'en naar premiumnummers (parkeren via sms, buskaartjes, etc.);
- Aankopen via jouw Mega-factuur;
- Administratiekosten voor herinneringen voor onbetaalde aanrekeningen/facturen:

Je vindt de details van onze tarieven op onze website. Dankzij de myMega-app kun je deze extra kosten gemakkelijk vermijden door een maximumbedrag buiten abonnement in te stellen, zodat je niet meer dan een bepaald bedrag buiten je bundel kunt gebruiken. Dit betekent ook dat wanneer deze limiet bereikt is, je niet meer kunt bellen, surfen of sms'en. Je kunt natuurlijk ook extra surfvolume, sms'jes of belminuten aan jouw abonnement toevoegen.
Bovendien kan je ook meldingen instellen wanneer je 80% of zelfs 100% van jouw abonnement hebt opgebruikt. Zo blijf je steeds op de hoogte van jouw verbruik.