Hulp > >

Wat gebeurt als ik mijn facturen niet tijdig betaal?

Een factuur vergeten te betalen? Dat overkomt iedereen wel eens. Bij Mega begrijpen we dit en willen we je helpen om je eraan te herinneren. Elke factuur of aanrekening is 10 dagen na datum van ontvangst te betalen.
Bijvoorbeeld: je ontvangt jouw factuur of aanrekening op 1 oktober. Dan is de vervaldatum 11 oktober.

  • - 2 dagen na de vervaldatum (13 oktober in ons voorbeeld): wij sturen je een eerste herinneringsmail die helemaal gratis is. Vanaf dan ligt de bal in jouw kamp. Een goede raad: betaal deze zo snel mogelijk om verdere complicaties te voorkomen. Misschien is dit ook een goed moment om jouw domiciliëring te activeren voor je factuurbetalingen?

  • - 7 dagen na de vervaldatum (18 oktober in ons voorbeeld): indien we nog geen betaling hebben ontvangen, sturen we een tweede herinneringsmail waarvoor we €10 in rekening brengen (in overeenstemming met onze algemene voorwaarden). Daarnaast zullen sommige van jouw diensten beperkt worden (bvb. premium of extra opties).

  • - 14 dagen na de vervaldatum (25 oktober in ons voorbeeld): indien we nog steeds geen betaling hebben ontvangen, dan sturen we jou een derde betalende herinneringsmail, eveneens aan €10 (conform onze voorwaarden). Dit is het punt waarop we ook verplicht zijn om een ingebrekestelling toe te passen op jouw dossier (in overeenstemming met artikel 4.2 van onze algemene voorwaarden).

  • - 20 dagen na de vervaldatum (31 oktober in ons voorbeeld): Een vierde herinneringsmail wordt verstuurd bij een uitblijvende betaling. We zien ons genoodzaakt om jouw abonnement stop te zetten (conform aan onze algemene voorwaarden)en je wordt beschouwd als een wanbetaler.


  • Om jouw facturen niet uit het oog te verliezen kan je meldingen inschakelen via jouw myMega-app zodat je via e-mail of sms op de hoogte wordt gehouden.