Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Details van het abonnement Glow
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Glow
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand. Voor deze specifieke, tijdelijke korting gelden de voorwaarden voor de combinatiekorting van Mega Telecom en Energie: zie voorwaarden. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hieronder vermelde korting met gratis kWh als klant van Mega Energie.
200 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 800 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Spark
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Spark
€5 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €7/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Spark abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 12/maand. Voor deze specifieke, tijdelijke korting gelden de voorwaarden voor de combinatiekorting van Mega Telecom en Energie: zie voorwaarden. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hieronder vermelde korting met gratis kWh als klant van Mega Energie.
200 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 800 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Flash
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Flash
€8 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 9/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Flash abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 17/maand. Voor deze specifieke, tijdelijke korting gelden de voorwaarden voor de combinatiekorting van Mega Telecom en Energie: zie voorwaarden. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hieronder vermelde korting met gratis kWh als klant van Mega Energie.
400 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Star
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Star
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand. Voor deze specifieke, tijdelijke korting gelden de voorwaarden voor de combinatiekorting van Mega Telecom en Energie: zie voorwaarden. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hieronder vermelde korting met gratis kWh als klant van Mega Energie.
400 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
De myMega-app is vanaf nu beschikbaar via Google Play en de App Store. Je kunt de myMega-app ook nog steeds als een PWA (webapp) installeren. Hoe je dat doet, lees je hieronder!
Wat is een PWA?
Voor de myMega-app maken we gebruik van PWA-technologie, ofwel Progressive Web Application. Met andere woorden een webapp: een mobiele website, maar dan met de kenmerken van een app! Geen zorgen, de installatie is eenvoudig! Hieronder lees je hoe je precies aan de slag gaat.
Waarom kozen we voor een PWA?
Heel eenvoudig: dit zorgt ervoor dat wij jou dezelfde beleving zowel op jouw smartphone als op je laptop, tablet of desktop kunnen aanbieden! Het houdt ook in dat jouw app automatisch wordt geüpdatet, zonder dat jij updates moet downloaden en installeren.
Hoe installeer je deze webapp op jouw smartphone?
Aangezien de app eigenlijk een mobiele website is, kun je deze "installeren" door een snelkoppeling toe te voegen op het beginscherm van je toestel. Op je mobiele toestel kan dat met elke internetbrowser (Safari, Firefox, Chrome, Edge, …), en in de meeste gevallen zal jouw browser de installatie zelf initialiseren. Je krijgt dan een pop-up die je vraagt om de app te installeren. Klik op 'OK' en dat is het!
Verschijnt deze pop-up niet of heb je pop-ups uitgeschakeld? Ga dan naar het menu van je browser. Afhankelijk van welke browser je hebt kies je voor:
- Chrome: “Toevoegen aan startscherm” of "App installeren"
- Edge: “Aan telefoon toevoegen” → “Toevoegen”
- Firefox: “Installeren” → “Toevoegen”
- Safari (Apple-toestellen): “Delen” → klik op “Zet op beginscherm”
Hoe installeer je deze webapp op jouw laptop, tablet of desktop?
Op je laptop of desktop kan je de myMega-app enkel via Chrome of Edge installeren.
Wanneer je de app voor de eerste keer opent op jouw apparaat, zal je bovenaan een melding zien om deze app toe te voegen aan je startscherm.
Er zijn nog twee manieren om de myMega-app te installeren: via het menu van jouw browser of rechstreeks via de URL-balk. Zowel Chrome als Edge bieden de mogelijkheid om de app rechtstreeks via een icoontje in de URL-balk te installeren. In Edge zijn dat 3 blokjes op elkaar en een '+'-teken, bij Chrome zie je een computer met een pijl naar beneden. Door op één van beide te klikken kan je de app downloaden op je pc en heb je rechtstreeks toegang tot de app.
De alternatieve manier om de app te installeren is gelijkaardig aan de procedure voor jouw smartphone:
- Ga naar de instellingen van jouw browser
- Chrome: kies “Opslaan en delen” → “Installeer Mega Telco” → “Installeer”.
- Edge: kies “Apps” → “Installeer Mega Telco”
Dat kan zeker. Bij je inschrijving kan je bij de tweede stap aangeven of je jouw huidige nummer wilt behouden. We hebben dan de volgende gegevens nodig:
Controleer of jouw adres overeenkomt met het contactadres dat je opgaf bij je inschrijving. Het kan immers zijn dat daar ergens een fout is ingeslopen. Doorgaans duurt het 2 à 3 werkdagen voor je je simkaart in de bus krijgt. Heb je na een week nog steeds geen simkaart? Neem dan contact met ons op zodat wij jou een nieuwe simkaart kunnen opsturen! Ga naar ons contactformulier. Mocht je een verkeerd adres hebben opgegeven, dan kan je dit ook melden in het contactformulier.
De snelste manier om jouw simkaart te activeren is via de gratis myMega-app. Je hoeft je enkel aan te melden met je myMega-account, op 'Mijn simkaart activeren' te klikken en klaar!
Indien je dat wenst, kun je jouw simkaart ook online activeren. Daarvoor ga je naar onze website. Houd je klantnummer (MTXXXXXXXX) en de activatiecode uit de bevestigingsmail bij de hand om je kaart te activeren.
Hoe jouw activatieproces verloopt is afhankelijk van het scenario dat voor jou van toepassing is:
(1) Je koos ervoor om jouw huidige mobiel nummer te behouden.
Dan kan de overdracht van je mobiele nummer naar Mega zo'n 48 uur duren. Zodra de ontvangst van jouw huidige simkaart wegvalt, is het tijd om je nieuwe Mega simkaart in je toestel te plaatsen.
(2) Je koos ervoor om een nieuw mobiel nummer te activeren.
Dit duurt doorgaans 1 uur (in bepaalde gevallen kan dit ook tot 2 uur duren). Steek jouw Mega-simkaart in je toestel. Heb je nog geen ontvangst? Geen paniek! Wacht 1 uur en start je toestel opnieuw op. Je ontvangt jouw nieuwe nummer na de activatie.
Zodra jouw simkaart geactiveerd is, ontvang je een e-mail (ongeacht of je je in de eerste of tweede situatie bevindt).
En dat is het! Vanaf nu bel, surf en sms je aan de voordelige Mega-tarieven.
Let op: Als je te laat bent met het activeren van je simkaart, sturen we je een e-mail om je eraan te herinneren. Indien je 14 dagen na deze herinnering geen actie onderneemt en jouw simkaart inactief blijft, zal deze automatisch worden gedeactiveerd. Indien je vervolgens toch jouw mobiele abonnement bij Mega wilt activeren, zal je het activeringsproces opnieuw moeten doorlopen.
Als je daarentegen een probleem ondervindt met jouw simkaart waardoor je deze niet kunt activeren, neem dan contact met ons op via 016 79 57 02 of gebruik ons online contactformulier.
Jouw myMega-account, dat is je kompaan in het mobiele landschap van Mega. Beschouw het als een buddy die jou helpt om je mobiel contract te beheren. Met myMega kan je:
Hulp > Klant worden
Subthema's
Mijn inschrijving
Mijn bestelling volgen
Energie en mobiele telefonie
Vragenlijst
Hoe kan ik klant worden bij Mega?
Hoe kan ik klant worden bij Mega?
Goede keuze om Mega te kiezen voor jouw mobiele telefonie! We kijken er alvast naar uit om jou als klant bij Mega te verwelkomen.
Klant worden is erg eenvoudig en duurt slechts een paar minuten. Het belangrijkste dat je nodig zal hebben bij jouw Mega-avontuur is natuurlijk een simkaart. Die bestel je makkelijk via onze website. Je kan er meteen jouw abonnement kiezen, jouw huidige nummer overzetten of een nieuw Mega-nummer kiezen.
Liever telefonisch jouw abonnement opstarten? Dat kan ook! Contacteer onze experts op 016 79 57 02!
Belangrijk: je hebt je huidige klantnummer of simkaartnummer van bij je huidige operator nodig om je inschrijving te voltooien!
Ik wil mijn huidige nummer behouden na mijn overstap. Is dat mogelijk?
Ik wil mijn huidige nummer behouden na mijn overstap. Is dat mogelijk?
Dat kan zeker. Bij je inschrijving kan je bij de tweede stap aangeven of je jouw huidige nummer wilt behouden. We hebben dan de volgende gegevens nodig:
Ik wil overstappen naar Mega en wil graag een nieuw nummer. Kan dat?
Ik wil overstappen naar Mega en wil graag een nieuw nummer. Kan dat?
Dat kan zeker! Je kunt deze optie aanvinken in de tweede stap van je inschrijving.
Hoe verloopt mijn overstap?
Hoe verloopt mijn overstap?
We begrijpen dat een nieuwe operator kiezen altijd een beetje spannend is, maar wees gerust: eenmaal wij de gegevens voor jouw Mega-abonnement hebben ontvangen, doen wij de rest, of je nu een nieuw nummer wil of je huidige nummer wil behouden.
We houden je via e-mail op de hoogte van elke stap in het proces:
Blijf ik bereikbaar tijdens mijn overstap?
Blijf ik bereikbaar tijdens mijn overstap?
Timing is essentieel bij de overstap van jouw huidige operator naar Mega. Het is daarom belangrijk om jouw simkaart nog niet meteen in je toestel te steken zodra je deze ontvangt. Je moet je simkaart namelijk eerst activeren. Daarna moet je, afhankelijk van je situatie, wachten tot de activatie of nummeroverdracht is voltooid.
Moet ik mijn huidige operator op de hoogte brengen van mijn overstap?
Moet ik mijn huidige operator op de hoogte brengen van mijn overstap?
Nee, dat hoeft niet. Net zoals bij je energiecontract, hoef je geen contact op te nemen met jouw huidige operator om je huidige abonnement of prepaid formule bij hen op te zeggen. Wij doen dat voor jou: vanaf het moment dat je je inschrijft bij Mega, nemen wij contact op met je operator om jouw overstap te lanceren.
Wat gebeurt er met mijn abonnement of prepaidkaart bij mijn huidige operator?
Wat gebeurt er met mijn abonnement of prepaidkaart bij mijn huidige operator?
In principe wordt enkel de periode waarin je nog klant was bij je vorige provider gefactureerd. Als je bijvoorbeeld in het midden van de maand overstapt naar Mega betaal je jouw vorige provider enkel voor je actieve gebruik tijdens de eerste twee weken van die maand. Aangezien deze berekening niet altijd automatisch gebeurt, kijk je dit best goed na op jouw laatste factuur. Hoewel Mega jouw contract voor jou opzegt, neem je bij problemen met je slotfactuur best contact op met je vorige operator.
Als je bij jouw huidige provider een prepaid kaart hebt, controleer je best of je beltegoed helemaal is opgebruikt voordat je jouw nieuwe simkaart in je toestel plaatst zodat je het tegoed niet kwijtgeraakt.
Heb je bij jouw huidige operator een prepaid kaart en heb je ervoor gekozen om je huidige nummer te behouden bij je overstap naar Mega? Weet dan dat jouw beschikbare beltegoed zal vervallen zodra de overdracht naar je Mega abonnement heeft plaatsgevonden. Neem voor meer informatie in verband met jouw prepaid kaart en beltegoed contact op met je huidige provider.
Verkoopt Mega ook prepaidkaarten?
Verkoopt Mega ook prepaidkaarten?
Neen. Bij Mega hebben we ervoor gekozen om enkel abonnementen aan te bieden zodat onze klanten steeds de controle hebben over hun verbruik en altijd bereikbaar blijven.
Met een prepaid kaart kan het gebeuren (en vaak op het meest ongelegen moment) dat je tegoed op is en je niet de mogelijkheid hebt om de kaart op te laden. Met een Mega-abonnement weet je zeker dat je altijd bereikbaar bent en kun je ook waarschuwingsberichten instellen zodat je weet wanneer je buiten je abonnement verbruikt. Zo voorkom je onaangename verrassingen op je factuur en kun je met een gerust hart blijven bellen, sms'en en surfen.
Ik kies Mega voor mijn bedrijf. Wat moet ik weten?
Ik kies Mega voor mijn bedrijf. Wat moet ik weten?
Goede keuze! Als je op zoek bent naar een simkaart voor eenvoudig zakelijk gebruik kun je een gewone bestelling plaatsen via onze website en aangeven dat je een professionele klant bent.
Heb je meer dan 9 simkaarten nodig? Dan raden we je aan om contact op te nemen met onze klantendienst zodat zij een gepersonaliseerd voorstel kunnen opmaken. Contacteer ons telefonisch via 016/79 57 02 of via ons contactformulier.
Kan ik meerdere simkaarten voor hetzelfde nummer bestellen?
Kan ik meerdere simkaarten voor hetzelfde nummer bestellen?
Helaas is dat niet mogelijk. Je kan slechts één mobiel nummer per simkaart configureren. Heb je de mogelijkheid tot een dual sim in jouw toestel? Dan kan je natuurlijk altijd een extra nummer en simkaart bestellen bij Mega via de myMega-app of onze website.
Kan ik meerdere nummers op 1 simkaart configureren?
Kan ik meerdere nummers op 1 simkaart configureren?
Dat is helaas niet mogelijk. Echter, er zijn wel toestellen waarin je twee simkaarten kan gebruiken. Kijk in de specificaties van jouw toestel of dat mogelijk is ('Dual Sim'). Er zijn ook allerlei soorten adapters op de markt waarmee je jouw toestel kan uitrusten met twee simkaarten. In dat geval kan je probleemloos een tweede simkaart bij ons aanvragen, maar dan wel met een nieuw Mega-nummer. Zo kan je je werk- en privénummer afzonderlijk op één toestel configureren.
Vragenlijst
Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen?
Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen?
Je kunt de status van jouw bestelling opvolgen via de myMega-app. Vanaf het moment dat je jouw bestelling hebt geplaatst, zul je ook regelmatig e-mails ontvangen in verband met de status van je bestelling. Denk maar aan de bevestiging van je bestelling, de verzending van je simkaart of de activatie/overdracht van je nummer.
Kan ik mijn abonnement aanpassen na mijn bestelling?
Kan ik mijn abonnement aanpassen na mijn bestelling?
Dat kan zeker, maar wel pas nadat je jouw simkaart hebt geactiveerd. Vervolgens kun je in je myMega-app extra opties toevoegen of een ander abonnement kiezen.
Ik wil mijn bestelling annuleren. Wat moet ik doen?
Ik wil mijn bestelling annuleren. Wat moet ik doen?
Als consument heb je recht op het herroepingsrecht. Contacteer ons hiervoor binnen de 14 dagen via ons contactformulier. Je kan hiervoor gebruik maken van het formulier van de FOD Economie.
Ik heb mijn simkaart niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Ik heb mijn simkaart niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Controleer of jouw adres overeenkomt met het contactadres dat je opgaf bij je inschrijving. Het kan immers zijn dat daar ergens een fout is ingeslopen. Doorgaans duurt het 2 à 3 werkdagen voor je je simkaart in de bus krijgt. Heb je na een week nog steeds geen simkaart? Neem dan contact met ons op zodat wij jou een nieuwe simkaart kunnen opsturen! Ga naar ons contactformulier. Mocht je een verkeerd adres hebben opgegeven, dan kan je dit ook melden in het contactformulier.
Waarom werd de aanvraag van mijn abonnement geweigerd?
Waarom werd de aanvraag van mijn abonnement geweigerd?
Een abonnementsaanvraag kan om verschillende redenen geweigerd worden:
Waarom werd mijn bestelling geannuleerd?
Waarom werd mijn bestelling geannuleerd?
Er zijn verschillende redenen waarom jouw bestelling geannuleerd kan zijn:
Vragenlijst
Ik ben al klant bij Mega voor mijn energie. Hoe combineer ik mijn gsm-abonnement en mijn energiecontract?
Ik ben al klant bij Mega voor mijn energie. Hoe combineer ik mijn gsm-abonnement en mijn energiecontract?
Wij moeten jou niets leren over goede deals. Door jouw account voor energie met jouw nieuwe mobiele abonnement te combineren geniet je van onze voordelige tarieven en promoties. Niets zo eenvoudig als je contracten aan elkaar linken!
Tijdens je inschrijving voor een mobiel contract van Mega krijg je de mogelijkheid om je aan te melden met je myMega-account voor energie. Meld je aan en klaar!
Ben je reeds ingeschreven en ben je vergeten je aan te melden tijdens je inschrijving? Geen nood: je kan beide klantenaccounts linken via jouw myMega-app. Indien je hier problemen bij ondervindt, dan kun je ons steeds contacteren via ons contactformulier.
Ik ben nog geen klant bij Mega voor mijn energie. Hoe combineer ik mijn mobiel abonnement en mijn nieuwe energiecontract?
Ik ben nog geen klant bij Mega voor mijn energie. Hoe combineer ik mijn mobiel abonnement en mijn nieuwe energiecontract?
Dat kan op verschillende manieren:
Hulp > Mijn abonnement
Subthema's
Mijn abonnement wijzigen
Mijn abonnement stopzetten
Vragenlijst
Welk abonnement past bij mij?
Welk abonnement past bij mij?
Weet je niet zeker welk abonnement je moet kiezen? Op onze GSM-abonnementen vind je een handige test om jou te helpen bij je keuze. Klik op "Hulp nodig bij je keuze?" en ontdek aan de hand van een aantal vragen welk abonnement het beste bij jou past!
Hoe verander ik van Mega-abonnement?
Hoe verander ik van Mega-abonnement?
Je kunt jouw abonnement in een paar klikken aanpassen in de myMega-app. Ga naar het tabblad "Diensten" en klik op 'Mijn abonnement aanpassen'. Daar vind je jouw huidige abonnement dat je vervolgens kunt aanpassen door voor een ander product te kiezen dat beter is aangepast aan jouw noden. Voor elke wijziging die je hier uitvoert, zul je een bevestigingsmail ontvangen. In die mail vind je ook de datum terug vanaf wanneer de wijziging actief zal zijn. Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om je abonnement te wijzigen als je achterstallige aanrekeningen/facturen hebt.
Kan ik mijn huidige nummer behouden als ik van abonnement verander?
Kan ik mijn huidige nummer behouden als ik van abonnement verander?
Wanneer je overstapt naar een ander abonnement binnen Mega behoud je jouw simkaart en blijft jouw nummer hetzelfde.
Hoe kan ik opties activeren binnen mijn abonnement?
Hoe kan ik opties activeren binnen mijn abonnement?
Flexibiliteit is één van onze troeven. Merk je dat jouw huidige abonnement toch niet al jouw noden dekt? Via jouw myMega-appvoeg je eenvoudig belminuten, sms'en of data toe.
Via het tabblad "Abonnement" krijg je dan een overzicht van de beschikbare opties die je kan toevoegen aan jouw abonnement. Klik door naar het besteloverzicht om je bestelling te valideren. Je krijgt een e-mail ter bevestiging van jouw extra opties. In deze e-mail vindt je ook de datum vanaf wanneer de wijziging actief zal zijn.
De extra opties die je toevoegt, zijn alleen geldig voor je huidige bundel. Daarna vervallen ze en geldt je normale bundel weer.
Opgelet:Je kunt geen opties toevoegen als je een betaalachterstand hebt voor één of meerdere aanrekeningen/facturen.
Kan ik mijn abonnement op een andere naam zetten?
Kan ik mijn abonnement op een andere naam zetten?
De naam van de abonnementhouder heeft een geldige juridische waarde. We kunnen deze dan ook niet zomaar veranderen. Je kunt wel een nieuw abonnement op een andere naam opstarten. Daarvoor kan je steeds terecht op onze website.
Heb je hulp nodig bij het opstarten van jouw abonnement? Neem dan contact op met de experten van onze klantendienst via ons contactformulier.
Kan ik mijn contactgegevens aanpassen?
Kan ik mijn contactgegevens aanpassen?
Wijzigen van jouw contactgegevens kan eenvoudig via jouw myMega-app in het onderdeel "Mijn profiel".
Kan ik mijn nummer wijzigen voor een bestaand contract?
Kan ik mijn nummer wijzigen voor een bestaand contract?
Neen, dit is niet mogelijk. Jouw nummer is verbonden aan jouw contract, zij het een bestaand nummer dat je hebt overgezet of een nieuw Mega nummer dat geactiveerd werd na je inschrijving.
Je kan wel steeds een nieuw abonnement afsluiten voor een ander nummer.
Kan ik meteen bellen, surfen en sms'en na een abonnementswijziging of toevoeging van opties?
Kan ik meteen bellen, surfen en sms'en na een abonnementswijziging of toevoeging van opties?
Zodra je van abonnement verandert of opties toevoegt, sturen we je een bevestigingsmail om je te laten weten vanaf wanneer de wijziging zal worden toegepast. Terwijl het toevoegen van opties vaak meteen gebeurt, zal een verandering van abonnement meestal pas worden toegepast vanaf je volgende facturatieperiode.
Dit heeft echter geen invloed op het gebruik van jouw abonnement. Je kan gewoon blijven surfen, bellen en sms'en.
Hoe kan ik een extra simkaart toevoegen aan mijn account?
Hoe kan ik een extra simkaart toevoegen aan mijn account?
Er zijn twee manieren om een extra simkaart aan je account toe te voegen:
Vragenlijst
Hoe kan ik mijn abonnement stopzetten?
Hoe kan ik mijn abonnement stopzetten?
Je kunt je abonnement opzeggen door:
Betaal ik een vergoeding indien ik mijn abonnement stopzet?
Betaal ik een vergoeding indien ik mijn abonnement stopzet?
Je betaalt géén opzegvergoeding wanneer je van operator verandert. Als je van een prepaid kaart overstapt naar een abonnement, houd je er best rekening mee dat jouw resterende tegoed verloren kan gaan indien je overstapt naar een abonnementsformule.
Wat met mijn facturatie als ik mijn contract in het midden van de maand stopzet?
Wat met mijn facturatie als ik mijn contract in het midden van de maand stopzet?
Bij Mega wordt enkel jouw actieve verbruik gefactureerd. Als je in het midden van de maand overstapt naar een andere provider, brengt Mega enkel je actieve gebruik tijdens de eerste twee weken van die maand in rekening. Wij storten het bedrag in kwestie dan terug op jouw bankrekening.
Bij een andere operator betaal je normaal gezien ook enkel voor het aantal dagen dat je abonnement nog actief was bij deze operator. Je ontvangt dus ofwel een pro rata afrekening/factuur of een volledige afrekening/factuur en vervolgens een pro rata creditnota. Neem voor meer informatie contact op met je huidige operator.
Hulp > Mijn simkaart
Subthema's
Mijn simkaart activeren
Mijn simkaart configureren
Vragenlijst
Hoe activeer ik mijn simkaart?
Hoe activeer ik mijn simkaart?
De snelste manier om jouw simkaart te activeren is via de gratis myMega-app. Je hoeft je enkel aan te melden met je myMega-account, op 'Mijn simkaart activeren' te klikken en klaar!
Indien je dat wenst, kun je jouw simkaart ook online activeren. Daarvoor ga je naar onze website. Houd je klantnummer (MTXXXXXXXX) en de activatiecode uit de bevestigingsmail bij de hand om je kaart te activeren.
Hoe jouw activatieproces verloopt is afhankelijk van het scenario dat voor jou van toepassing is:
(1) Je koos ervoor om jouw huidige mobiel nummer te behouden.
Dan kan de overdracht van je mobiele nummer naar Mega zo'n 48 uur duren. Zodra de ontvangst van jouw huidige simkaart wegvalt, is het tijd om je nieuwe Mega simkaart in je toestel te plaatsen.
(2) Je koos ervoor om een nieuw mobiel nummer te activeren.
Dit duurt doorgaans 1 uur (in bepaalde gevallen kan dit ook tot 2 uur duren). Steek jouw Mega-simkaart in je toestel. Heb je nog geen ontvangst? Geen paniek! Wacht 1 uur en start je toestel opnieuw op. Je ontvangt jouw nieuwe nummer na de activatie.
Zodra jouw simkaart geactiveerd is, ontvang je een e-mail (ongeacht of je je in de eerste of tweede situatie bevindt).
En dat is het! Vanaf nu bel, surf en sms je aan de voordelige Mega-tarieven.
Let op: Als je te laat bent met het activeren van je simkaart, sturen we je een e-mail om je eraan te herinneren. Indien je 14 dagen na deze herinnering geen actie onderneemt en jouw simkaart inactief blijft, zal deze automatisch worden gedeactiveerd. Indien je vervolgens toch jouw mobiele abonnement bij Mega wilt activeren, zal je het activeringsproces opnieuw moeten doorlopen.
Als je daarentegen een probleem ondervindt met jouw simkaart waardoor je deze niet kunt activeren, neem dan contact met ons op via 016 79 57 02 of gebruik ons online contactformulier.
Ik heb mijn simkaart niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Ik heb mijn simkaart niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Wij sturen jouw simkaart 2 - 3 werkdagen op na de verificatie van je bestelling.
Ik ontving geen bevestigingsmail met activatiecode. Wat moet ik doen?
Ik ontving geen bevestigingsmail met activatiecode. Wat moet ik doen?
Geen probleem, je kan je simkaart ook probleemloos activeren via myMega . Hiervoor heb je de activatiecode niet nodig.
Mijn nummeroverdracht is na 48 uur nog niet orde. Hoe komt dat?
Mijn nummeroverdracht is na 48 uur nog niet orde. Hoe komt dat?
Heb je na twee werkdagen nog steeds bereik met je 'oude' simkaart? Dan is er tijdens de nummeroverdracht een fout opgetreden bij je huidige operator. Check of je een e-mail hebt gekregen van Mega. Wij houden jou namelijk op de hoogte mocht jouw nummeroverdracht geweigerd worden. In jouw e-mail vind je de nodige instructies.
Heb je geen e-mail van ons ontvangen? Dan is het mogelijk dat je huidige operator vertraging heeft. Neem gerust met ons contact op via ons contactformulier.
Heb je na twee werkdagen geen bereik met je 'oude' simkaart noch met je nieuwe Mega-simkaart? In dat geval heeft je huidige operator jouw mobiel nummer wél klaargezet voor de nummeroverdracht, maar is er in dat proces iets fout gelopen. Neem zo snel mogelijk contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen. Dat kan telefonisch (016 79 57 02) of via ons contactformulier.
Ik heb mijn simkaart ontvangen en geactiveerd, maar ik heb geen ontvangst. Wat moet ik doen?
Ik heb mijn simkaart ontvangen en geactiveerd, maar ik heb geen ontvangst. Wat moet ik doen?
Probeer eerst je toestel te herstarten. Je kan ook je simkaart testen in een ander toestel om te zien waar het probleem zich precies voordoet. Indien het probleem blijft aanhouden, neem je best contact op met onze klantendienst op het nummer 016 79 57 02 of via ons contactformulier zodat we je persoonlijk kunnen verder helpen. Houd je simkaartnummer en klantnummer bij de hand als je ons contacteert. Zo kunnen we je vlot verder helpen.
Mijn nummer kon niet geactiveerd worden op het Mega-netwerk. Hoe komt dat?
Mijn nummer kon niet geactiveerd worden op het Mega-netwerk. Hoe komt dat?
Tijdens de overdracht van jouw nummer naar het Mega-netwerk kan de activatie geweigerd worden door jouw huidige operator. Hier kunnen verschillende verklaringen voor zijn. Als dit voor jou het geval is, ontvang je een e-mail van Mega om jou te informeren over de situatie.
(1) Je klantnummer/simkaartnummer bij je huidige operator, en dat je hebt doorgegeven tijdens je inschrijving bij Mega; blijkt niet correct te zijn: kijk je gegevens na en stuur ons de correctie door. Ofwel via ons contactformulier of telefonisch (016 79 57 02) zodat we jouw gegevens kunnen corrigeren en jouw nummeroverdracht opnieuw kunnen opstarten.
(2) Je huidige simkaart is niet meer actief: neem in dit geval contact op met jouw huidige operator om de overdracht te deblokkeren.
(3) Bij je huidige operator heb je een prepaidkaart, maar je gaf bij je inschrijving bij Mega aan dat je een abonnementsformule hebt: contacteer ons via ons contactformulier of telefonisch (016 79 57 02) en houd je simkaartnummer van je vorige operator bij de hand zodat we de nummeroverdracht kunnen heropstarten.
(4) Bij je huidige operator heb je een abonnementsformule, maar je gaf bij je inschrijving bij Mega aan dat je een prepaidkaart hebt: contacteer ons via ons contactformulier of telefonisch (016 79 57 02) en houd je klantnummer* van je vorige operator bij de hand zodat we je nummeroverdracht kunnen heropstarten.
*Je vindt dit nummer terug op je facturen, jouw contract of in jouw klantenzone bij je huidige operator.
(5) Het nummer dat je opgaf bij jouw inschrijving is niet correct of is een servicenummer: controleer goed of het nummer dat je opgaf wel degelijk van jou is. Als het nummer geen fouten bevat, neem je best contact op met je huidige operator om je nummeroverdracht te deblokkeren. Heb je een foutje gemaakt bij jouw inschrijving? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of telefonisch (016 79 57 02) zodat we jouw gegevens kunnen corrigeren en je nummeroverdracht kunnen heropstarten.
⚠ Indien we binnen de 10 dagen na deze mededeling geen reactie of correctie van jou ontvangen, zal jouw bestelling geannuleerd worden.
Ik zal waarschijnlijk niet thuis zijn wanneer mijn simkaart wordt geleverd. Is dat een probleem?
Ik zal waarschijnlijk niet thuis zijn wanneer mijn simkaart wordt geleverd. Is dat een probleem?
Geen zorgen. Jouw simkaart wordt geleverd in een standaardformaat enveloppe en past dus gewoon in je brievenbus!
Wat als mijn simkaart naar het verkeerde adres werd verzonden?
Wat als mijn simkaart naar het verkeerde adres werd verzonden?
Indien we dit zelf merken, door bijvoorbeeld een retour, brengen we je uiteraard via e-mail op de hoogte. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er een fout gebeurd is bij het invullen van je adres. In dat geval vragen we je om dit via e-mail te corrigeren.
Houd er rekening mee dat je twee e-mails zult ontvangen om je op de hoogte te stellen van deze fout. Als we binnen de 10 dagen na de tweede mail geen reactie en/of correctie van je ontvangen, zal jouw bestelling geannuleerd worden.
Mocht je dit zelf merken, laat het ons zeker weten via ons online contactformulier.
Ik heb een lopende bestelling die ik bij nader inzien toch zou willen annuleren. Wat moet ik doen?
Ik heb een lopende bestelling die ik bij nader inzien toch zou willen annuleren. Wat moet ik doen?
Dat is jammer. Als je zeker bent van jouw beslissing, kun je contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch via 016 79 57 02.
Vragenlijst
Waar vind ik mijn simkaartnummer?
Waar vind ik mijn simkaartnummer?
Je simkaartnummer bestaat uit 13, 19 of 20 cijfers, afhankelijk van je operator. De 19 en 20-cijferige versies beginnen altijd met 89 gevolgd door 32. De 13-cijferige versie heeft geen standaard cijfercombinatie in het begin.
In de meeste gevallen vind je dit nummer terug op je contract, in je klantenzone of gewoon op je simkaart die in je toestel steekt. Je kunt ook je huidige operator contacteren om je simkaartnummer te achterhalen.
Tot slot kun je je simkaartnummer ook terugvinden via de instellingen van je smartphone:
Welk simkaartformaat heb ik nodig voor mijn toestel?
Welk simkaartformaat heb ik nodig voor mijn toestel?
Wij leveren jouw nieuwe simkaart in een doordrukstrip uit 100% gerecycleerd plastic. Dat betekent dat je de 3 standaardformaten (klassieke sim, microsim en nanosim) in je bezit hebt. Kijk de specificaties van jouw toestel na vooraleer je de simkaart kleiner maakt! Zo vermijd je dat je gaat moeten 'knutselen' om jouw simkaart in jouw toestel te kunnen plaatsen. Momenteel zijn wij volop in de weer om ook een eSIM te kunnen aanbieden.
Hoe wijzig ik mijn pincode?
Hoe wijzig ik mijn pincode?
Jouw Mega-simkaart komt met een standaardpincode die automatisch wordt toegewezen om jouw toestel mét nieuwe simkaart voor de eerste keer te kunnen opstarten. Natuurlijk kan je deze veranderen in een code die je makkelijker onthoudt. Om jouw pincode te wijzigen ga je naar de instellingen van jouw toestel. Waar je dit precies doet is afhankelijk van het besturingssysteem dat jouw toestel gebruikt. Ga naar de pagina waar je de pincode kan wijzigen.
Houd er echter rekening mee dat het wijzigen van je pincode niet zichtbaar zal zijn in je myMega klantenzone. Alleen jouw oorspronkelijke pincode zal worden weergegeven. Hetzelfde geldt voor de PUK-code.
Android
Ga naar ‘Instellingen >’Beveiliging en privacy' > ‘Andere beveiligingsinstellingen' > ‘Vergrendeling simkaart instellen’ > ‘Pin simkaart wijzigen’
Apple iOS
- Als je een iPhone hebt, ga je naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Simpincode'.
- Als je een iPad hebt, ga je naar 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Simpincode'.
Geef je huidige pincode in > voer tweemaal de nieuwe pincode in en bevestig.
Let op: Wanneer je 3 keer de verkeerde pincode ingeeft wanneer je jouw toestel opstart, blokkeert je simkaart automatisch. Je kan deze deblokkeren door je PUK-code in te toetsen.
Wat is een PUK-code?
Wat is een PUK-code?
Een PUK-code heeft als doel om, indien nodig, jouw pincode opnieuw in te stellen. Je PUK-code staat vermeld op de brief die bij jouw nieuwe simkaart zit.
Heb je je pincode driemaal foutief ingevoerd? Dan vraagt je toestel om de PUK-code. Na het invoeren van deze PUK-code kun je dan een nieuwe pincode kiezen.
Let op: na het ingeven van 10 foute PUK-codes wordt jouw simkaart geblokkeerd. Je moet in dat geval contact met ons opnemen om een nieuwe simkaart aan te vragen. Dat kan via ons contactformulier of telefonisch via 016 79 57 02.
Ik ben mijn pincode vergeten, wat moet ik doen?
Ik ben mijn pincode vergeten, wat moet ik doen?
Indien je jouw pincode nooit hebt gewijzigd, vind je jouw standaardcode in jouw myMega-app terug bij jouw abonnementsinformatie.
Heb je deze gewijzigd en ben je ze vergeten? Dan kan je een nieuwe pincode instellen via de PUK-code. Indien je driemaal een foutieve pincode opgeeft bij het opstarten van je toestel heb je de PUK-code nodig om je toestel te deblokkeren. Bij het opgeven van jouw PUK-code kan je dan een nieuwe pincode kiezen zodat je terug gebruik kan maken van jouw simkaart.
Ik ben mijn PUK-code kwijtgeraakt, wat moet ik doen?
Ik ben mijn PUK-code kwijtgeraakt, wat moet ik doen?
In dit geval heb je een nieuwe simkaart nodig. Contacteer ons zo snel mogelijk via ons contactformulier zodat we jou een nieuwe simkaart kunnen opsturen en je nummer kunnen overzetten naar je nieuwe kaart.
Hoe stel ik mijn APN/mobiel internet handmatig in?
Hoe stel ik mijn APN/mobiel internet handmatig in?
Heb je problemen met mobiel internet in binnen- of buitenland? Dan kan een reset van je mobiele internetinstellingen (APN) helpen. Kies je toestel en volg de stappen hieronder.
Voor een Android toestel:
(1) Ga naar Instellingen > Verbindingen
(2) Tik op "Mobiele netwerken" en "Namen Toegangspunten".
(3) Tik op "Standaardinstellingen" > "Resetten"; de APN 'mworld.be' zou moeten toegevoegd zijn.
(4) Indien dit niet werkt, configureer dan handmatig de APN. Tik op "Voeg APN'"toe en vul onderstaande gegevens in:
Naam = Mega
APN = mworld.be
MCC = 206
MNC = 10
Alles ingegeven? Sla het toegangspunt op, schakel je vliegtuigmodus even aan en uit, en test je verbinding opnieuw. Als dat niet lukt, herstart je je toestel.
Voor een iPhone:
(1) Ga naar "Instellingen" > "Mobiel Netwerk">br>.
(2) Tik op" Mobieledatanetwerk", scroll naar beneden en tik op "Stel opnieuw in".
(3) Bevestig met Stel opnieuw in. De APN "mworld.be" zou moeten toegevoegd zijn.
(4) Indien dit niet werkt, configureer dan handmatig de APN. Tik op "Voeg PAN" toe en vul onderstaande gegevens in:
Naam = Mega
APN = mworld.be
MCC = 206
MNC = 10
Alles ingegeven? Sla het toegangspunt op, schakel je vliegtuigmodus even aan en uit, en test je verbinding opnieuw. Als dat niet lukt, herstart je je toestel.
Hulp > Mijn verbruik
Subthema's
Mijn verbruik opvolgen & beheren
Roaming & Internationaal
Premiumdiensten
Andere
Vragenlijst
Hoe raadpleeg ik mijn verbruik?
Hoe raadpleeg ik mijn verbruik?
Je kan makkelijk jouw verbruik opvolgen in de myMega-app. Je vindt een overzicht van je verbruik in je dashboard: wat je al vebruikt hebt en wat er nog over is in jouw bundel.
Vervolgens vind je in het tabblad 'Mijn verbruik' van je app de types en details van jouw verbruik. In deze volledige historiek krijg je een overzicht van al jouw oproepen, sms'en en dataverkeer.
Wat betekent 'verbruik buiten abonnement' of 'buiten bundel'?
Wat betekent 'verbruik buiten abonnement' of 'buiten bundel'?
Dat betekent dat je de beschikbare data en/of belminuten en/of sms'en binnen jouw bundel hebt opgebruikt tijdens de maand waarin jouw bundel geldig is. Wanneer jouw 'pakketje' opgebruikt is, zal je meerverbruik worden aangerekend. Bij Mega sturen we je altijd een e-mail om je te laten weten dat je je pakket hebt overschreden.
Wil je bijkomende kosten beperken? Je kan hiervoor waarschuwingsberichten instellen in je myMega-app, maar je kan ook jouw verbruik buiten abonnement monitoren en beperken door een verbruikslimiet in te stellen. Bekijk ook even of het abonnement dat je momenteel hebt volledig aansluit bij jouw noden. Je kan het altijd verder optimaliseren in jouw myMega-app.
Je vindt de details van de tarieven in onze specifieke tariefvoorwaarden.
Hoe activeer ik opties voor mijn abonnement (sms, data, belminuten)?
Hoe activeer ik opties voor mijn abonnement (sms, data, belminuten)?
Je kunt extra opties activeren om jouw product beter aan je noden aan te passen en je uitgaven beter onder controle te houden. Zo vermijd je buitensporige bijkomende kosten, Dit zijn extra 'pakketten' die je eenmalig kan toevoegen om je verbruiksvolume te verhogen.
Bijvoorbeeld: jouw maandabonnement bevat 2,5 GB data, maar je hebt je volume volledig opgebruikt? Geen probleem, in dat geval kan je een extra pakket van 1, 5 of 10 GB toevoegen aan jouw abonnement.
Wat zijn verbruikslimieten en hoe kan ik ze instellen?
Wat zijn verbruikslimieten en hoe kan ik ze instellen?
Verbruikslimieten kan je zelf instellen om extra kosten bij jouw abonnement te vermijden. Je kunt deze limiet instellen via je myMega-applicatie. Deze limiet is het maximumbedrag dat je bovenop je abonnement kan verbruiken. Zodra deze limiet is bereikt, sturen we je een e-mail om je dit te laten weten en wordt verder verbruik automatisch geblokkeerd voor de huidige maand. Toch meer nodig? Dan pas je dit eenvoudig aan in de app en een paar seconden later kan je weer verder. Jij behoudt dus altijd de controle over jouw abonnement!
Opgelet: indien je nog sms'jes, belminuten of data binnen jouw pakket hebt, maar je hebt intussen jouw verbruikslimiet overschreden, dan kan je deze natuurlijk nog blijven gebruiken.
Kan ik wat ik niet verbruikt heb tijdens de huidige facturatieperiode meenemen naar de volgende maand?
Kan ik wat ik niet verbruikt heb tijdens de huidige facturatieperiode meenemen naar de volgende maand?
Neen. Je kunt je beschikbare belminuten, sms'en en data binnen je bundel enkel gebruiken tijdens de facturatieperiode waarin de bundel geldig is.
Ik verstuurde 1 sms, maar deze werd beschouwd als 2 of meer sms'en in mijn verbruiksoverzicht. Hoe komt dat?
Ik verstuurde 1 sms, maar deze werd beschouwd als 2 of meer sms'en in mijn verbruiksoverzicht. Hoe komt dat?
1 sms bestaat maximaal uit 160 karakters. Dat kunnen letters, cijfers of leestekens zijn. Wanneer je een sms met bijvoorbeeld 200 karakters verstuurd, zal die worden beschouwd als 2 sms'en en zullen er bijgevolg dus ook 2 sms'en in rekening gebracht worden.
Vaak zijn emoji's de oorzaak hiervan. Een standaard smiley of emoji bestaat uit 3 karakters, zoals de klassieke :-)-smiley. Achter de nieuwere pictografische emoji's schuilen vaak nog meer karakters die niet visueel worden weergegeven in jouw bericht, maar wel meetellen als karakters. Als je veel emoji's gebruikt, kan het zelfs gebeuren dat er 3 of 4 sms'en worden aangerekend omdat de karakterlimiet per sms wordt overschreden.
Ik heb een oproep naar voicemail +32 495 95 55 55, waarom?
Ik heb een oproep naar voicemail +32 495 95 55 55, waarom?
Als je niet bereikbaar bent of wanneer je een oproep weigert, wordt deze oproep doorgestuurd naar je voicemail. Deze doorgestuurde oproep is als het ware een tweede oproep van jouw nummer naar jouw voicemail: jouw nummer 'belt' naar jouw voicemail om de oproep door te schakelen en deze oproep zal dus ook zichtbaar zijn in de historiek van je verbruik in myMega.
Geen zorgen, deze doorgestuurde oproep is gratis.
Vragenlijst
Wat is roaming?
Wat is roaming?
We spreken van roaming als je in het buitenland bent en gebruik maakt van je Mega abonnement (d.w.z. mobiele data of oproepen en/of sms'en ontvangt en verstuurt). Zolang je je in een lidstaat van de Europese Unie bevindt, zal jouw roamingverbruik geen extra kosten* met zich meebrengen. Je tariefplan werkt dus op dezelfde manier als in België en je oproepen buiten bundel worden ook aan dezelfde prijs gefactureerd als je nationale oproepen.
Voor meer informatie over specifieke tarieven buiten EU kun je terecht op onze website.
Enkele voorbeelden van roaming:
- Je reist naar Nederland en belt naar Belgisch nummer.
- Je reist naar Brazilië en belt naar een Chileens nummer.
- Je reis naar Australië en sms't naar een lokaal nummer.
- Je reist naar de VS en maakt gebruik van data.
Het grote verschil met een internationale oproep is dat je zelf in het buitenland bent.
*Bekijk de algemene voorwaarden van jouw product omtrent eventueel specifieke voorwaarden rond gebruik in de EU.
Wat is Roam Like at Home?
Wat is Roam Like at Home?
Roam Like at Home (RLAH) is de roaming-regeling die sinds 15 juni 2017 van toepassing is binnen de Europese Unie. Deze regeling houdt in dat je je gsm op dezelfde manier gebruikt in de EU als in België. Met ander woorden: zonder exta kosten*!
Vroeger zei men wel eens dat roaming altijd hoge kosten met zich meebracht en dat je deze optie dus best uitschakelde op jouw smartphone. Met deze nieuwe wetgeving betaal je géén extra kosten als je jouw smartphone in een EU-land of het Verenigd Koninkrijk gebruikt: je gebruikt gewoon jouw eigen bundel alsof je in België bent.
Net zoals in België, zullen we je informeren zodra je 80% of 100% van je roamingvolume in de EU hebt opgebruikt als je deze waarschuwing hebt ingesteld.
Bijvoorbeeld:
- Je bent in Polen en je belt naar België of naar Griekenland, dan worden die belminuten van je bundel afgehouden.
- Je bent in Italië en je gebruikt X (voorheen Twitter) of Facebook, dan wordt de gebruikte mobiele data van je bundel afgehouden.
- Je bent in Frankrijk en je ontvangt een sms: er gaat niets af van je bundel, want dit is volledig gratis.
*Bekijk de algemene voorwaarden van jouw product omtrent eventueel specifieke voorwaarden rond gebruik in de EU.
Blijft roaming gratis in het Verenigd Koninkrijk na Brexit?
Blijft roaming gratis in het Verenigd Koninkrijk na Brexit?
Ja! Mega heeft er voor gekozen om Roam Like at Home te verlengen voor het Verenigd Koninkrijk, zelfs na Brexit. Dit betekent dat je jouw Mega-bundel kunt gebruiken alsof je in België bent, zonder extra kosten.
Wat moet ik doen als mijn dataroaming niet werkt?
Wat moet ik doen als mijn dataroaming niet werkt?
Indien je geen bereik hebt in het buitenland zijn er een aantal oorzaken mogelijk:
- Er is geen netwerk beschikbaar;
- Roaming is gedeactiveerd op jouw toestel;
- Je hebt je limiet buiten je abonnement bereikt;
- Roaming is niet beschikbaar in dit land.
Verifiëer eerst of er een netwerk beschikbaar is en of je roaming is geactiveerd.
Daarna kun je het volgende proberen:
- Start je smartphone opnieuw op zodra je in het buitenland bent.
- Probeer handmatig verbinding te maken met verschillende lokale netwerken via de instellingen van je smartphone. Sommige netwerken bieden een stabielere verbinding dan andere.
- Voor Android: Ga naar "Instellingen" > "Verbindingen" > "Mobiele netwerken" > "Netwerkoperatoren" > Activeer 'Dataroaming'. Het kan tot twee minuten duren om de beschikbare netwerken weer te geven. Selecteer een van de lokale providers.
- Voor iOS: Ga naar "Instellingen" > "Mobiel netwerk" > klik op "Netwerkselectie"> Druk eenmaal op de knop om te schakelen tussen "automatisch" en "handmatig".
Controleer of je niet reeds tegen je limiet buiten abonnement zit: dit kan je controleren in de myMega-app (Voor meer informatie hierover kun je terecht in het specifieke FAQ-onderdeel over jouw verbruik).
Er zijn een aantal landen waar Mega geen akkoord heeft met een netwerk operator. In deze landen is het niet mogelijk om van je Mega abonnement gebruik te maken. Je kan de lijst terugvinden in de prijslijst.
Wat zijn internationale oproepen ?
Wat zijn internationale oproepen ?
Internationale oproepen en sms'en zijn oproepen en sms'en vanuit België naar het buitenland. Het verschil met roaming is dat je bij roaming zelf in het buitenland bent.
Je vindt de details van de tarieven in onze specifieke tariefvoorwaarden.
Kan ik bellen in het buitenland?
Kan ik bellen in het buitenland?
Natuurlijk! Ben je op reis binnen de EU of het Verenigd Koninkrijk? In dat geval betaal je geen extra roamingkosten en blijf je gewoon gebruik maken van de belminuten die inbegrepen zijn in jouw bundel.
Buiten de EU zijn de internationale tarieven van toepassing. Je vindt de details van de tarieven in onze specifieke tariefvoorwaarden. Deze kosten zal je onder 'internationale oproepen' terugvinden in myMega en op jouw factuur. Je kunt ook ervoor kiezen om internationale en roaming oproepen te blokkeren in jouw myMega-app via de categorie "Mijn verbruik" onder het titeltje "Mijn Limieten buiten abonnement".
Waarom betaal ik voor een ontvangen oproep in het buitenland?
Waarom betaal ik voor een ontvangen oproep in het buitenland?
Als je in de EU reist zijn er geen kosten verbonden aan het ontvangen van een oproep. Reis je buiten de EU, dan worden er wel kosten aangerekend voor ontvangen oproepen.
Degene die jou belt, belt een Belgisch nummer en hoeft niet op de hoogte te zijn dat jij je in het buitenland bevindt. Met andere woorden: de persoon die jou belt, belt aan nationaal tarief (tenzij deze persoon zich ook in het buitenland bevindt uiteraard). Echter dienen er wel roamingskosten betaald te worden. Deze worden aangerekend aan de persoon die zich daadwerkelijk in het buitenland bevindt, in dit geval ben jij dit dus.
Je vindt de details van de tarieven in de Prijslijst .
Wil je hoge kosten vermijden? Stel je limiet in via de myMega-app of vraag je gesprekspartner om via een VoIP-oplossing te bellen (WhatsApp, Skype, Teams, ...).
Worden er kosten aangerekend als ik oproepen of sms'en ontvang vanuit het buitenland?
Worden er kosten aangerekend als ik oproepen of sms'en ontvang vanuit het buitenland?
Een sms ontvangen is gratis, ongeacht in welk land je vertoeft.
Een oproep ontvangen in de Europese Unie is ook gratis.
Een oproep ontvangen buiten de EU heeft echter een kost.
De exacte kost hangt af van het land waarin je je bevindt. Je vindt de lijst met alle tarieven in de Prijslijst: <<
Vragenlijst
Wat zijn premiumdiensten?
Wat zijn premiumdiensten?
Premiumdiensten zijn diensten die door derden worden aangeboden, dus niet door Mega. Het zijn bijvoorbeeld tickets voor het openbaar vervoer, parkingdiensten per sms, enz. Deze tarieven worden bepaald door de bedrijven die deze diensten verstrekken en zijn niet inbegrepen in jouw abonnement. Daarom worden ze weergegeven als bijkomende kosten op jouw factuur.
- Het zijn over het algemeen sms-berichten die worden verzonden en/of ontvangen vanaf een verkort nummer (4 cijfers, bijvoorbeeld 4884).
- Premium oproepnummers beginnen vaak met 070 of 090X. Als je meedoet aan spel op tv of in een tijdschrift of als je contact opneemt met een betalende helpdesk, bel je meestal naar een betalend nummer 090X of 070.
Merk op dat je deze diensten ook kunt blokkeren in je myMega-app in het tabblad "Mijn limieten buiten abonnement" op de pagina "Diensten".
Wat zijn de tarieven van premiumdiensten?
Wat zijn de tarieven van premiumdiensten?
Premiumdiensten zijn onder andere: betalen voor een bus- of tramrit met De Lijn, stemmen per sms voor Miss België, voetbalresultaten uit je krant of een logo of ringtone bestellen via een advertentie in een magazine. Deze diensten worden door een externe dienstenaanbieder of premiumpartner aangeboden.
De maximumtarieven van de premiumsms'en of betaalnummers die de dienstenaanbieders kunnen aanrekenen zijn vastgelegd in het Koninklijk Besluit van 27 april 2007. De dienstenaanbieder is verplicht om steeds het tarief van de sms te vermelden.
Maximum tarief per sms, btw inbegrepen:
- 2xxx: €1,00 - Algemene Diensten
- 3xxx: €1,00 - Algemene Diensten
- 4xxx: €31,00 - Micro-betalingen
- 5xxx: €0,50 - Diensten voor spelletjes, logo's, beltonen
- 6xxx: €2,00 - Diensten voor spelletjes, logo's, beltonen
- 61xx: €2,00 - TV-spelletjes
- 7xxx: €4,00 - Entertainment (18+)
- 8xxx: €0,00 - gratis diensten
- 9xxx: €0,15 voor verstuurde sms'en, €2,00 voor ontvangen sms'en - Abonnementsdiensten
Een gratis tariefboodschap informeert de oproeper over het maximumtarief voor oproepen naar een 070-nummer en voor oproepen naar een 090x-nummer indien het tarief voor de oproep meer dan €1 per oproep of meer dan €1 per minuut bedraagt. De communicatie kan dan zonder kosten onmiddellijk na de boodschap stopgezet worden. Oproepen naar 090x-nummers met een tarief per minuut worden na 10 minuten automatisch afgebroken.
Wat zijn de tarieven van 090x en 070 oproepen?
Wat zijn de tarieven van 090x en 070 oproepen?
Oproepen naar 090x en 070 nummers zijn premiumoproepen en zijn niet inbegrepen in jouw bundel. Deze betalende diensten worden door externe dienstenaanbieders of premiumpartners aangeboden.
De maximumtarieven van de 090x- en 070-betaalnummers die de dienstenaanbieders kunnen aanrekenen zijn vastgelegd in het Koninklijk Besluit van 27 april 2007. Afhankelijk van het nummer is het tarief bepaald per oproep of per minuut.
- 070: 0,30 EUR per oproep
- 0900: 0,50 EUR per minuut
- 0901: 0,50 EUR per oproep
- 0902: 1,00 EUR per minuut
- 0903: 1,50 EUR per minuut
- 0904: 2,00 EUR per minuut
- 0905: 2,00 EUR per oproep
- 0906: 1,00 EUR per minuut
- 0907: 2,00 EUR per minuut
- 0909: 31,00 EUR per oproep
Een gratis tariefboodschap informeert de oproeper over het maximumtarief voor oproepen naar een 070-nummer en voor oproepen naar een 090x-nummer indien het tarief voor de oproep meer dan €1 per oproep of meer dan €1 per minuut bedraagt. De communicatie kan dan zonder kosten onmiddellijk na de boodschap stopgezet worden. Oproepen naar 090x-nummers met een tarief per minuut worden na 10 minuten automatisch afgebroken.
Hoe kan ik premiumdiensten blokkeren?
Hoe kan ik premiumdiensten blokkeren?
Om de (soms) hoge kosten die premiumdiensten met zich meebrengen te beperken of vermijden kan je ofwel alle premiumdiensten of ofwel specifieke premiumdiensten blokkeren in de myMega app.
Let op: dit kan ook jouw transporttickets en parkeerdiensten via sms blokkeren.
Wil je een zeer specifiek dienst blokkeren? Dan kun je steeds 'STOP' sturen naar het nummer in kwestie. De derde partij is dan verplicht jou geen verdere berichten te sturen.
Blijf je sms'en of oproepen krijgen van premiumdiensten na uitdrukkelijk 'STOP' te hebben verstuurd? Dan kun je een klacht indienen bij de Ethische Commissie van de overheid: het secretariaat van de Ethische Commissie (Ellipse Building - Gebouw C - Koning Albert II laan 35 - 1030 Brussel).
Waarom kan ik een premium nummer niet bellen of sms'en?
Waarom kan ik een premium nummer niet bellen of sms'en?
Er zijn meerdere mogelijkheden waarom je een premium nummer niet kan bellen.
Eerst en vooral: je hebt de mogelijkheid om premium nummers te blokkeren in je myMega app. Open je myMega app, ga naar "Abonnement" en check je "Mijn limieten buiten abonnement". Hier kan je de blokkering opheffen indien nodig.
Ten tweede is het mogelijk dat jouw maximumbedrag bovenop je abonnement dit niet toelaat. Je kan dit zelf instellen op dezelfde manier als hierboven: Open je myMega app, ga naar "Abonnement" en check je "Mijn limieten buiten abonnement". Pas je maximumbedrag aan.
Ten laatste: sommige premium nummers zijn geblokkeerd, vaak beginnend met 090..., omdat ze gelinkt zijn aan diensten die verdacht worden van fraude. In dit geval is het niet mogelijk dit premium nummer te bellen of te sms'en.
Kan ik mijn Mega abonnement gebruiken om te betalen voor parkeren?
Kan ik mijn Mega abonnement gebruiken om te betalen voor parkeren?
Het betalen van je parkeertickets via je Mega-factuur is afhankelijk van de situatie:
1) Een vaste prijs: indien er voor een bepaalde periode een vaste prijs is vastgesteld, dan is er een grote kans dat je kan betalen via sms.
2) Variabele prijs zonder app: indien je geen app hebt (zoals 4411) en je bent in een zone waarbij je het parkeren moet starten en stoppen door middel van een sms, dan is dit momenteel niet mogelijk via jouw Mega-abonnement.
3) Variabele prijs met app: indien je een account hebt bij een extern bedrijf (zoals 4411) kan je perfect hun app gebruiken om jouw parking te betalen en kan je via sms je bevestigingsberichten of afschriften ontvangen via Mega.
Deze sms'en hebben echter telkens een meerprijs (zoals het geval is voor premiumdiensten) en zijn niet inbegrepen in je abonnement. Je zult deze kosten dus terugvinden op jouw volgende Mega-factuur.
Kan ik mijn Mega abonnement gebruiken om aankopen in de App Store of Google Play te betalen?
Kan ik mijn Mega abonnement gebruiken om aankopen in de App Store of Google Play te betalen?
Momenteel biedt Mega deze dienst niet aan.
Vragenlijst
Wat is een bundel?
Wat is een bundel?
Een bundel kan je beschouwen als een 'pakketje' aan belminuten, sms'en en datavolume dat 1 maand geldig is vanaf de startdatum van je contract bij Mega, en maandelijks wordt vernieuwd. Het is jouw maandelijkse voorraad die je kan verbruiken aan een vaste prijs.
Heb je jouw volledige maandelijkse bundel verbruikt? Dan zal elk extra verbruik worden beschouwd als 'buiten abonnement' of 'buiten bundel' en dit zal bovenop jouw maandelijkse aanrekening worden gefactureerd. Voor meer controle over jouw budget kan je extra opties (data, belminuten of sms'jes) rechtreeks vanuit je myMega-app activeren.
Je kan ook jouw limiet 'buiten abonnement' instellen om jouw kosten te beperken.
Hoeveel kost een oproep ?
Hoeveel kost een oproep ?
Een nationaal gesprek (vanuit België naar Belgisch nummer) kost je 0,10 EUR incl. btw per minuut als je je bundel overschrijdt. Je wordt aangerekend per seconde vanaf de 61ste seconde, daarvoor betaal je voor een volledige minuut. Er zijn geen kosten verbonden aan het ontvangen van nationale gesprekken.
Voor internationale gesprekken hangt het af van waar je bent (Europa of buiten Europa) en naar welk nummer je het gesprek stuurt.
Je vindt de details van de tarieven in de Prijslijst.
Hoeveel kost dataverbruik?
Hoeveel kost dataverbruik?
De prijs van data in België is 0,05 EUR incl. btw per MB (1Gb = 1024 Mb).
Voor dataverbruik in het buitenland hangt het af van waar je je bevindt (Europa of buiten Europa).
Je vindt de details van de tarieven in de Prijslijst.
Hoeveel kost een sms?
Hoeveel kost een sms?
Een sms ontvangen kost niks, zowel niet in België als buiten België. Een sms verzenden in België naar een Belgisch nummer is meestal in begrepen in jouw bundel . Een sms buiten bundel kost 0,05 EUR incl. BTW.
Het versturen van internationale en roaming sms'jes hangt af van waar je je bevindt (Europa of buiten Europa), en naar welk nummer je stuurt.
Je vindt de details van de tarieven in de Prijslijst.
Kan ik echt onbeperkt sms'en?
Kan ik echt onbeperkt sms'en?
Bij Mega kun je onbeperkt sms'en als dit in jouw abonnement is inbegrepen. Bij onze Star en Flash abonnementen is dit sowieso het geval.
Je betaalt voor jouw sms'en in het geval van:
- Premiumnummers en -diensten.
- sms-verkeer buiten de EU en het Verenigd Koninkrijk (in dit geval zijn onze internationale tarieven van toepassing);
- overschrijding van de 100 inbegrepen sms'en in het Glow-abonnement.
Tenzij je hebt gekozen voor een professioneel abonnement, zijn onze tarieven bedoeld voor privégebruik, hoewel relatief intensief gebruik is toegestaan.
Jouw verbruik wordt niet als "normaal" beschouwd wanneer:
- je meer dan 250 sms'en per dag en/of 5000 sms'en per maand verstuurd;
- je beduidend meer sms'en verstuurd dan ontvangt.
In elk van deze gevallen behoudt Mega zich het recht om de levering van jouw diensten te beperken of om jouw contract op te schorten en/of te beëindigen.
Kan ik echt onbeperkt bellen?
Kan ik echt onbeperkt bellen?
Bij Mega bel je onbeperkt als het in jouw abonnement is inbegrepen. Bij onze Star en Flash abonnementen is dat sowieso het geval.
Je betaalt wél voor je belminuten in het geval van:
- Premiumnummers en -diensten;
- Oproepen buiten de EU en het Verenigd Koninkrijk en oproepen naar het buitenland: in dit geval zijn onze internationale & roaming tarieven van toepassing.
Je vindt de details van de tarieven in de Prijslijst.
Onze tarieven zijn bedoel voor een normaal gebruik. Relatief intens gebruik is mogelijk, maar in bepaalde gevallen wordt jouw verbruik niet als "normaal" beschouwd: je kan deze terugvinden in de algemene voorwaarden.
In elk van deze gevallen behoudt Mega zich het recht voor om de levering van jouw diensten te beperken of om jouw contract op te schorten en/of te beëindigen.
Ik verbruik veel data en ik weet niet hoe dit komt. Hoe beperk ik dit?
Ik verbruik veel data en ik weet niet hoe dit komt. Hoe beperk ik dit?
Je kan op je toestel nagaan waar jouw data voornamelijk naartoe gaat. Dit is afhankelijk van het model dat je hebt.
- Android : Ga naar Instellingen / Data Gebruik > 'WiFi+' of 'Slimme netwerkwissel'
- iOS : Instellingen > Mobiel netwerk > WiFi assistentie (zet deze laatste optie uit).
Als bij een iPhone de optie "WiFi assistentie" aanstaat, zal je smartphone automatisch overschakelen op mobiele data als het WiFi-signaal slechter is als het mobiele netwerk. Zeker met 5G kan dit snel gebeuren.
Wil je echt extra verbruik vermijden? Schakel dan jouw mobiele data uit als je niet actief aan het surfen bent en sluit je recent gebruikte apps steeds af. Zo vermijd je dat je op de achtergrond data blijft verbruiken.
Je kan ook een verbruikslimiet buiten abonnement instellen via myMega ("Mijn verbruik" onder de rubriek "Mijn limieten buiten abonnement"). Als je deze limiet overschrijdt, dan wordt je verdere verbruik geblokkeerd.
Hulp > Mijn factuur en betalingen
Subthema's
Mijn factuur
Mijn betaalwijze
Betaalproblemen
Vragenlijst
Hoe ziet mijn aanrekening/factuur eruit?
Hoe ziet mijn aanrekening/factuur eruit?
Op de eerste pagina vind je:
- Een overzicht met het totaal te betalen bedrag;
- Een samenvatting van: je abonnementskosten, je verbruik buiten je abonnement en eventuele extra kosten of kortingen.
Op de volgende pagina('s) vind je:
- Een gedetailleerd overzicht van je verbruikskosten per mobiel nummer;
- Een overzicht van je verbruik gedurende de facturatieperiode.
Wat is het verschil tussen een factuur en een aanrekening?
Wat is het verschil tussen een factuur en een aanrekening?
In werkelijkheid hebben we het over hetzelfde als we praten over een factuur of een aanrekening. Het gaat hier om terminologie die varieert naargelang het type klant:
- Een aanrekening is een betalingsdocument dat bedoeld is voor particulieren, waarbij de bedragen inclusief btw vermeld worden.
- Een factuur is een document dat bestemd is voor professionele klanten, waarbij de bedragen exclusief btw worden vermeld.
Waar vind ik mijn facturen terug?
Waar vind ik mijn facturen terug?
We versturen jouw facturen maandelijks via e-mail. Bovendien geven we je in jouw myMega-app een gedetailleerd overzicht van al jouw facturen, zowel jouw betaalde facturen als je huidige factuur.
Wanneer en hoe vaak ontvang ik mijn aanrekeningen/facturen?
Wanneer en hoe vaak ontvang ik mijn aanrekeningen/facturen?
Je ontvangt je maandelijkse aanrekening of factuur tussen de 1e en 28e van de maand, afhankelijk van de startdatum van je contract.
Bij Mega betaal je voor een abonnement via 'prebilling': dat betekent dat jouw factuur de kosten van je pakket voor de komende maand dekt, evenals eventueel verbruik buiten het pakket van de vorige maand.
Mijn simkaart is net geactiveerd. Waarom heb ik al een aanrekening/factuur ontvangen?
Mijn simkaart is net geactiveerd. Waarom heb ik al een aanrekening/factuur ontvangen?
Bij Mega betaal je je abonnement vooraf en eventuele extra kosten achteraf. Dit verklaart waarom je je eerste aanrekening of factuur al enkele dagen na de activatie van jouw simkaart ontvangt. Jouw verbruik buiten abonnement wordt achteraf betaald, omdat we dit verbruik natuurlijk niet kunnen factureren voor het effectief heeft plaatsgevonden.
Mijn factuur is hoger dan verwacht. Hoe komt dit?
Mijn factuur is hoger dan verwacht. Hoe komt dit?
Indien dit jouw eerste aanrekening/factuur is, en jouw abonnement bij Mega werd geactiveerd aan het einde van de vorige maand, dan is dit volkomen normaal. Dat komt omdat jouw aanrekening/factuur altijd de komende maand dekt.
Bijvoorbeeld: een aanrekeningen die je ontvangt op 1 september dekt de komende maand september alsook alle verbruik buiten jouw abonnement van de vorige maand (augustus).
Als jouw abonnement op het einde van de maand van start ging, dan heeft jouw eerste aanrekening/factuur niet alleen betrekking op de komende maand, maar ook op de paar dagen tussen jouw activeringsdatum en het einde van de vorige maand. Dit betekent dat je jouw gebruikelijke abonnementsbedrag betaalt, maar ook het aantal dagen tussen jouw activeringsdatum en het einde van de vorige maand. Maak je geen zorgen, vanaf de volgende maand is alles weer normaal en wordt het bedrag weer normaal, tenzij je extra kosten buiten jouw abonnement maakt.
Wanneer het gaat om een gewone aanrekening/factuur, dan vind je ook het onderdeel "Verbruik buiten abonnement" terug. Dit zijn extra kosten die aan jouw aanrekening/factuur worden toegevoegd als je het surfvolume, de belminuten of sms'jes binnen jouw abonnement hebt opgebruikt en dus hebt overschreden. Wanneer dit gebeurt, gelden er andere tarieven die aan jouw maandelijkse factuur worden toegevoegd. Het gaat om:
- Meer oproepen of dataverbruik dan wat in jouw abonnement inbegrepen zit;
- Oproepen, sms'en, surfen en opgebeld worden in landen buiten de EU;
- Oproepen naar servicenummers (beginnend met 0900, 0909, ...);
- Oproepen/sms'en naar premiumnummers (parkeren via sms, buskaartjes, etc.);
- Aankopen via jouw Mega-factuur;
- Administratiekosten voor herinneringen voor onbetaalde aanrekeningen/facturen:
Je vindt de details van onze tarieven op onze website. Dankzij de myMega-app kun je deze extra kosten gemakkelijk vermijden door een maximumbedrag buiten abonnement in te stellen, zodat je niet meer dan een bepaald bedrag buiten je bundel kunt gebruiken. Dit betekent ook dat wanneer deze limiet bereikt is, je niet meer kunt bellen, surfen of sms'en. Je kunt natuurlijk ook extra surfvolume, sms'jes of belminuten aan jouw abonnement toevoegen.
Bovendien kan je ook meldingen instellen wanneer je 80% of zelfs 100% van jouw abonnement hebt opgebruikt. Zo blijf je steeds op de hoogte van jouw verbruik.
Wat is het maximale bedrag dat buiten mijn abonnement kan worden gefactureerd?
Wat is het maximale bedrag dat buiten mijn abonnement kan worden gefactureerd?
Jouw maximumbedrag buiten je abonnement is afhankelijk van de limiet die je zelf kunt instellen. In je myMega-klantenzone bepaal je zelf de mate waarin jouw abonnement overschreden kan worden. Zodra dit maximumbedrag is bereikt ontvang je een melding van ons en worden je diensten beperkt om extra kosten te voorkomen. Tijdens jouw inschrijving zetten wij een standaardlimiet, maar je bent natuurlijk vrij om dit bedrag te wijzigen wanneer je maar wilt in de myMega-app.
Ik heb mijn factuur reeds betaald, maar deze staat nog steeds als "openstaand" in myMega weergegeven. Hoe kan dit?
Ik heb mijn factuur reeds betaald, maar deze staat nog steeds als "openstaand" in myMega weergegeven. Hoe kan dit?
Veel hangt hierbij af van de verwerkingstijd van jouw gekozen betaalmiddel.
Welke gevolgen zijn er voor mijn factuur indien ik van abonnement of tariefplan verander?
Welke gevolgen zijn er voor mijn factuur indien ik van abonnement of tariefplan verander?
Dat is natuurlijk afhankelijk van de wijziging die je doorvoert.
Ik heb besloten om weg te gaan bij Mega. Hoe zit het met mijn facturatie?
Ik heb besloten om weg te gaan bij Mega. Hoe zit het met mijn facturatie?
We vinden het jammer om te horen dat je Mega gaat verlaten. Zodra je jouw contract opzegt, sturen wij jouw een e-mail om de beëindiging van jouw contract bij Mega te bevestigen. Je krijgt daarbij een overzicht van de datum waarop je je contract stopzette. Enkele dagen later ontvang je van ons een eindafrekening.
Waarom word ik gefactureerd voor de volgende maand?
Waarom word ik gefactureerd voor de volgende maand?
Mega werkt met het principe van 'prebilling': je wordt gefactureerd voor de periode die komt. Geen zorgen, mocht je ons ooit verlaten, dan betalen we het eventueel teveel betaalde bedrag terug.
Waarom staan er twee periodes op mijn factuur?
Waarom staan er twee periodes op mijn factuur?
Mega werkt met het principe van 'prebilling': je wordt gefactureerd voor de periode die komt. Echter kan het gebeuren dat je extra kosten hebt gemaakt de afgelopen periode: zo heb je bijvoorbeeld een extra bundel besteld, of extra verbruikt buiten je bundel. In dat geval zal je die kosten op je volgende factuur ontvangen samen met de abonnementskosten voor de volgende periode.
Waarom heb ik geen factuur ontvangen?
Waarom heb ik geen factuur ontvangen?
Indien je geen factuur hebt ontvangen, kijk dan eens je spamfolder na. Vind je hier niks terug? Kijk dan in je myMega-app onder 'Mijn facturen'. Hier vind je alle facturen terug, alsook jouw verbruik en de PDF-versie van jouw factuur. Heb je niets teruggevonden in je myMega-app? Contacteer ons dan!
Kan ik kiezen wanneer ik mijn facturen ontvang?
Kan ik kiezen wanneer ik mijn facturen ontvang?
Neen. Je facturatiedatum wordt bepaald door de activatiedatum van je eerste product. Werd jouw eerste mobiele abonnement bijvoorbeeld geactiveerd op 1 januari, dan zal je steeds op de eerste van de maand gefactureerd worden.
Er is echter een uitzondering voor activatie op de 29e, 30e of 31e van de maand. Hier zal de facturatiedatum aan het begin van de maand erna vallen.
Wanneer begint de facturatie van mijn abonnement?
Wanneer begint de facturatie van mijn abonnement?
De facturatie begint zodra jouw eerste product is geactiveerd. Deze activatiedatum bepaalt daarom ook je facturatiedatum.
Hoeveel tijd heb ik om te betalen?
Hoeveel tijd heb ik om te betalen?
We verwachten je betaling voor de uiterste betaaldatum die steeds duidelijk op jouw factuur wordt vermeld.
Indien je via domiciliëring betaalt, zal het bedrag 10 dagen nadat je factuur werd opgemaakt van je bankrekening worden gehaald.
Vragenlijst
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Je hebt twee opties wat jouw betaalwijze betreft. Je kan kiezen voor een maandelijkse domiciliëring of betaling via overschrijving. Je kan jouw voorkeur steeds wijzigen in jouw myMega-app.
Wat zijn de voordelen van een domiciliëring?
Wat zijn de voordelen van een domiciliëring?
Een domiciliëring heeft tal van voordelen tegenover een manuele overschrijving:
Hoe activeer ik een domiciliëring?
Hoe activeer ik een domiciliëring?
Ben je al klant?
Dan kan je je domiciliëring activeren in je myMega-app. Opgelet! Het kan enkele dagen duren vooraleer je domiciliëring actief is. Afhankelijk van de werkelijke activeringsdatum, kan het zijn dat je nog een factuur moet betalen via (handmatige) overschrijving.
Je bent nog geen klant, maar je wil je graag inschrijven en jouw facturen of aanrekening via domiciliëring betalen?
Dan kan je de domiciliëring onmiddellijk activeren tijdens je inschrijving. Je moet alleen je goedkeuring geven en je rekeningnummer invullen.
Wij zullen nooit een domiciliëring activeren zonder jouw toestemming. Wij activeren het alleen als het door jou is geactiveerd in je myMega-app, of door een mondeling akkoord wanneer je je telefonisch registreert. Ongeacht de actie die je onderneemt in myMega (activeren of deactiveren van domiciliëring) sturen we je altijd een bevestigingsmail van de wijziging.
Ik heb net een domicilIëring geactiveerd en ik had onbetaalde aanrekeningen/facturen op mijn account staan. Wat gebeurt er nu?
Ik heb net een domicilIëring geactiveerd en ik had onbetaalde aanrekeningen/facturen op mijn account staan. Wat gebeurt er nu?
Als je net een domiciliëring hebt geactiveerd en je hebt één of meer aanrekeningen of facturen openstaan, dan wordt het verschuldigde bedrag automatisch van jouw rekening gehaald vanaf het moment dat jouw domiciliëring actief is.
Ik heb mijn domiciliëring gedeactiveerd en ik heb momenteel nog een openstaande aanrekening/factuur. Wat gebeurt er nu?
Ik heb mijn domiciliëring gedeactiveerd en ik heb momenteel nog een openstaande aanrekening/factuur. Wat gebeurt er nu?
Indien je jouw domiciliëring hebt gedeactiveerd en je hebt op dit ogenblik een factuur/aanrekening openstaan waarvan de automatische betaling de volgende dag moet plaatsvinden, is het niet mogelijk om deze nog te annuleren. In dit geval gaat jouw deactivatie van start vanaf de volgende factuur of aanrekening.
Mijn domiciliëringsmandaat werd geweigerd. Wat nu?
Mijn domiciliëringsmandaat werd geweigerd. Wat nu?
Als dit het geval is, hebben wij jou waarschijnlijk al gecontacteerd om je hiervan op de hoogte te brengen. Om jouw situatie recht te zetten vragen we je om het openstaande bedrag zo snel mogelijk over te maken via overschrijving. Je kan de betalingsgegevens terugvinden in de betreffende e-mail. Als je andere problemen ondervindt met jouw domiciliëringsmandaat, raden we je aan om contact op te nemen met jouw bank.
Het saldo van mijn bankrekening was onvoldoende, de domiciliëring werd geweigerd. Wat moet ik doen?
Het saldo van mijn bankrekening was onvoldoende, de domiciliëring werd geweigerd. Wat moet ik doen?
Wanneer jouw saldo niet toereikend was om de domiciliëring uit te voeren, nemen wij contact met je op via e-mail om je te informeren dat we de betaling niet hebben ontvangen. We zullen je dan vragen om de betaling uit te voeren via een bankoverschrijving (de betalingsgegevens vind je terug in de e-mail). Houd er rekening mee dat de domiciliëring actief blijft voor jouw volgende facturen en/of afrekeningen, en er dus nog altijd betaalverzoeken bij jouw bank zullen ingediend worden.
Ik heb een nieuwe bankrekening. Hoe wijzig ik mijn betaalgegevens?
Ik heb een nieuwe bankrekening. Hoe wijzig ik mijn betaalgegevens?
Je kan altijd jouw betaalgegevens aanpassen in je myMega klantenzone. Zo kan je er je betaalwijze en je bankrekeningnummer meteen updaten.
Let op: indien je een domiciliëring activeert kan het even duren voor deze actief is. We vragen je dan om je facturen nog even via overschrijving te betalen tot je een bevestiging van jouw domiciliëring krijgt.
Vragenlijst
Ik kan mijn facturen niet meer betalen. Wat kan ik doen?
Ik kan mijn facturen niet meer betalen. Wat kan ik doen?
Als het betalen van jouw facturen een terugkerend probleem blijkt te zijn, raden we je aan om contact op te nemen met onze klantendienst via het contactformulier. Onze medewerkers kunnen nagaan of jouw huidige abonnement in overeenstemming is met je werkelijke verbruik, en indien nodig kunnen zij het abonnement aanpassen. Als je niet in staat bent om jouw rekening(en) te betalen, aarzel dan niet om ons om uitstel of een afbetalingsplan te vragen om jouw situatie te verlichten.
Wat als ik mijn factuur niet betaal / kan betalen?
Wat als ik mijn factuur niet betaal / kan betalen?
Indien je jouw factuur niet betaald hebt, of niet kan betalen, krijg je steeds een herinnering zonder enige kosten aan verbonden 1 à 2 dagen na de verval datum van je factuur (tenzij je reeds openstaande schulden hebt). Betaal je nog steeds niet, dan volgen er extra herinneringen die ook betalend zijn alsook zullen jouw diensten beperkt worden. Bij verdere wanbetaling, zal je abonnement worden opgeschort en beëindigd. Vinden we geen oplossing, dan wordt jouw dossier naar een gerechtsdeurwaarder gestuurd. Heb je betalingsproblemen? Contacteer ons dan zo snel mogelijk om een afbetalingsplan op te stellen.
Wat gebeurt als ik mijn facturen niet tijdig betaal?
Wat gebeurt als ik mijn facturen niet tijdig betaal?
Een factuur vergeten te betalen? Dat overkomt iedereen wel eens. Bij Mega begrijpen we dit en willen we je helpen om je eraan te herinneren. Elke factuur of aanrekening is 10 dagen na datum van ontvangst te betalen.
Bijvoorbeeld: je ontvangt jouw factuur of aanrekening op 1 oktober. Dan is de vervaldatum 11 oktober.
Hulp > myMega
Subthema's
Gebruik van myMega
Mijn myMega account
Vragenlijst
Wat is myMega?
Wat is myMega?
Jouw myMega-account, dat is je kompaan in het mobiele landschap van Mega. Beschouw het als een buddy die jou helpt om je mobiel contract te beheren. Met myMega kan je:
Hoe installeer ik de myMega-app?
Hoe installeer ik de myMega-app?
De myMega-app is vanaf nu beschikbaar via Google Play en de App Store. Je kunt de myMega-app ook nog steeds als een PWA (webapp) installeren. Hoe je dat doet, lees je hieronder!
Wat is een PWA?
Voor de myMega-app maken we gebruik van PWA-technologie, ofwel Progressive Web Application. Met andere woorden een webapp: een mobiele website, maar dan met de kenmerken van een app! Geen zorgen, de installatie is eenvoudig! Hieronder lees je hoe je precies aan de slag gaat.
Waarom kozen we voor een PWA?
Heel eenvoudig: dit zorgt ervoor dat wij jou dezelfde beleving zowel op jouw smartphone als op je laptop, tablet of desktop kunnen aanbieden! Het houdt ook in dat jouw app automatisch wordt geüpdatet, zonder dat jij updates moet downloaden en installeren.
Hoe installeer je deze webapp op jouw smartphone?
Aangezien de app eigenlijk een mobiele website is, kun je deze "installeren" door een snelkoppeling toe te voegen op het beginscherm van je toestel. Op je mobiele toestel kan dat met elke internetbrowser (Safari, Firefox, Chrome, Edge, …), en in de meeste gevallen zal jouw browser de installatie zelf initialiseren. Je krijgt dan een pop-up die je vraagt om de app te installeren. Klik op 'OK' en dat is het!
Verschijnt deze pop-up niet of heb je pop-ups uitgeschakeld? Ga dan naar het menu van je browser. Afhankelijk van welke browser je hebt kies je voor:
- Chrome: “Toevoegen aan startscherm” of "App installeren"
- Edge: “Aan telefoon toevoegen” → “Toevoegen”
- Firefox: “Installeren” → “Toevoegen”
- Safari (Apple-toestellen): “Delen” → klik op “Zet op beginscherm”
Hoe installeer je deze webapp op jouw laptop, tablet of desktop?
Op je laptop of desktop kan je de myMega-app enkel via Chrome of Edge installeren.
Wanneer je de app voor de eerste keer opent op jouw apparaat, zal je bovenaan een melding zien om deze app toe te voegen aan je startscherm.
Er zijn nog twee manieren om de myMega-app te installeren: via het menu van jouw browser of rechstreeks via de URL-balk. Zowel Chrome als Edge bieden de mogelijkheid om de app rechtstreeks via een icoontje in de URL-balk te installeren. In Edge zijn dat 3 blokjes op elkaar en een '+'-teken, bij Chrome zie je een computer met een pijl naar beneden. Door op één van beide te klikken kan je de app downloaden op je pc en heb je rechtstreeks toegang tot de app.
De alternatieve manier om de app te installeren is gelijkaardig aan de procedure voor jouw smartphone:
- Ga naar de instellingen van jouw browser
- Chrome: kies “Opslaan en delen” → “Installeer Mega Telco” → “Installeer”.
- Edge: kies “Apps” → “Installeer Mega Telco”
Wat kan ik doen via de startpagina van myMega?
Wat kan ik doen via de startpagina van myMega?
De startpagina van de myMega-app biedt jou een snel overzicht tot de belangrijkste en dringendste zaken:
Wat vind ik terug qua verbruik in myMega?
Wat vind ik terug qua verbruik in myMega?
Zodra je inlogt in myMega krijg je een overzicht van jouw verbruik van de huidige periode alsook wat er nog resteert. Wil je meer details? Ga naar de tab "Mijn verbruik" voor een meer gedetailleerd overzicht van je verbruik. Je vindt hier een samenvatting per type verbruik, zowel het inbegrepen volume als verbruik buiten bundel. Selecteer de periode waarvoor je het verbruik wil bekijken. Voorgeselecteerde periodes zoals de huidige of vorige facturatieperiode zijn beschikbaar zodat je eenvoudig je factuur kan controleren. Wil je nog meer details? Vanuit de tab "Mijn verbruik" kan je verder doorklikken om alle oproepen, sms'en, data sessies... in detail te bekijken: wie heb je gebeld? Wanneer? Voor hoelang? Je vindt alle details jouw myMega klantenzone.
Hoe volg ik mijn betalingen en facturen op in myMega?
Hoe volg ik mijn betalingen en facturen op in myMega?
In de tab "Mijn facturen" van myMega vind je en overzicht van jouw facturen en betalingen terug. Je kan er je betalingsmethode aanpassen, een historiek van je facturen raadplegen, alsook de factuur in PDF-vorm downloaden. Betalingsgegevens nodig? Die vind je hier ook terug: klik op de openstaande factuur om de details raad te plegen zoals het factuurnummer, de gestructureerde mededeling die nodig is en de datum voor wanneer je moet betalen.
Hoe beheer ik mijn abonnement in myMega?
Hoe beheer ik mijn abonnement in myMega?
Via de myMega-app heb je de volledige controle over jouw abonnement:
Hoe pas ik mijn persoonlijke gegevens aan in myMega?
Hoe pas ik mijn persoonlijke gegevens aan in myMega?
Ga naar "Mijn profiel" in de myMega-app. Via de mobiele versie open je eerst het menu via de "Meer" knop onderaan. Via "Mijn profiel" beheer je jouw contactgegevens, jouw betaalmethodes, jouw waarschuwingsberichten alsook de instellingen van de app zelf (o.a. je wachtwoord wijzigen, cookies toelaten, taal van de app...).
Kan ik ook myMega Energie beheren via mijn mobiele telefoon?
Kan ik ook myMega Energie beheren via mijn mobiele telefoon?
Heb je jouw energie en mobiele telefonie diensten gekoppeld? Dan kan je vanuit de myMega-app van je mobiele nummer rechtstreeks naar je myMega klantenzone voor energie: klik op "Meer" en dan "myMega Energie". Zijn je accounts voor energie en mobiele telefonie nog niet gekoppeld? Dan kan je dit ook via de myMega-app voor mobiele telefonie doen.
Ik heb meerdere mobiele nummers, hoe kan ik deze raadplegen in de app?
Ik heb meerdere mobiele nummers, hoe kan ik deze raadplegen in de app?
De pagina's in jouw myMega-app zijn bedoeld om info voor één nummer duidelijk weer te geven. Echter kan je verschillende nummers beheren vanuit jouw app: je hoeft enkel het juiste nummer te selecteren. Dit kan bovenaan de mobiele versie naast het Mega-logo, of links bovenaan onder het Mega-logo voor de tablet en desktop versie: hier staat het mobiele nummer vermeld waarvoor je momenteel de data bekijkt. Een ander nummer beheren? Dan klik je op het huidige nummer en kies je het gewenste nummer uit de lijst. Let op: De facturen zijn niet afhankelijk van het telefoonnummer en wijzigen dus niet als je van nummer wijzigt.
Kan ik een abonnement toevoegen via myMega?
Kan ik een abonnement toevoegen via myMega?
Absoluut! Klik in myMega op "Meer", vervolgens op "Mijn voordelen" en ten slotte op "Een abonnement toevoegen" om eenvoudig een nieuwe mobiel nummer aan jouw account toe te voegen.
Vragenlijst
Hoe maak ik een account aan in myMega?
Hoe maak ik een account aan in myMega?
Wanneer je bij Mega een gsm-abonnement afsluit, wordt er automatisch een myMega-account voor jou aangemaakt. Je zult ook je gebruikersnaam en wachtwoord kunnen kiezen. Ben je al klant bij Mega voor jouw energie? In dat geval kan je tijd winnen door je aan te melden met jouw bestaande myMega-account voor energie! Heb jij een mobiel nummer dat beheert/betaald wordt door iemand anders? Dan kan je nog steeds een gebruikersaccount aanmaken met jouw mobiele nummer. Ga naar de app, en kies "Een account aanmaken". Je ontvangt een code via sms om jouw account aan te maken.
Ik kan niet inloggen. Wat nu?
Ik kan niet inloggen. Wat nu?
Kun je niet inloggen op je myMega-account? Bij Mega kun je inloggen met :
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Je kan jouw wachtwoord altijd opnieuw instellen in de myMega-app. Daarvoor heb je je gebruikersnaam nodig. Afhankelijk van jouw accountinstellingen is dat jouw klantnummer (voor mobiele telefonie of energie), jouw telefoonnummer of jouw e-mailadres. Klik op 'Wachtwoord vergeten?' op de myMega login-pagina. Je ontvangt dan een e-mail met instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Waar vind ik mijn gebruikersnaam?
Waar vind ik mijn gebruikersnaam?
Je kan steeds je e-mailadres gebruiken als gebruikersnaam. Verder kan je ook via je klantnummer inloggen dat je kan terugvinden in de bevestigingsmail van jouw inschrijving en/of jouw facturen. We vermelden jouw gebruikersnaam ook in alle communicatie die je van ons ontvangt, dus kijk zeker eens in je mailbox!
Ik wil mijn wachtwoord wijzigen. Hoe doe ik dat?
Ik wil mijn wachtwoord wijzigen. Hoe doe ik dat?
Je kan eenvoudig jouw wachtwoord wijzigen in je myMega klantenzone. Ga naar de categorie "Mijn profiel". Daar vind je een tabblad "Mijn wachtwoord wijzigen". Daar kan je door middel van jouw oude wachtwoord meteen een nieuw wachtwoord instellen. We sturen je een bevestigingsmail als jouw wijzigingen succesvol zijn doorgevoerd.
Hulp > Overige
Subthema's
Uitzonderlijke gevallen
Technische hulp
Vragenlijst
Ik wil mijn simkaart vervangen. Hoe ga ik te werk?
Ik wil mijn simkaart vervangen. Hoe ga ik te werk?
Contacteer onze klantendienst via ons contactformulier. Je zult vervolgens een bevestigingsmail ontvangen met je activatiecode. Het proces verloopt verder helemaal zoals bij een nieuwe bestelling. Jouw nieuwe simkaart wordt binnen de 2 à 3 werkdagen volgend op deze bevestigingsmail opgestuurd via bpost. Zodra je jouw nieuwe simkaart ontvangt, moet je deze alleen nog activeren, net zoals je dat de eerste keer hebt gedaan.
Help! Mijn toestel is gestolen/verloren geraakt. Wat nu?
Help! Mijn toestel is gestolen/verloren geraakt. Wat nu?
Heb je je gsm verloren of is deze gestolen? Dan blokkeer je best zo snel mogelijk je simkaart zodat er geen verbruik plaatsvindt op jouw kosten. Je simkaart blokkeren doe je gemakkelijk door contact met ons op te nemen via 016/79 57 02 of via ons contactformulier. Je kunt je toestel ook volledig blokkeren dankzij het IMEI-nummer. Dat is een uniek 15-cijferig nummer dat jouw toestel identificeert. Echter heb je daarvoor dit nummer nodig dat zowel op je toestel zelf (aan de binnenkant) als ook op de originele verpakking staat. Heb je een dual-SIM toestel, dan heb je 2 IMEI-nummers. Let op: Je simkaart blokkeren wil niet zeggen dat je abonnement stopt, dit blijft ondertussen verder lopen. Heeft iemand anders ondertussen je toestel gebruikt?Dat is een spijtige zaak, helaas, kunnen wij niets anders doen dan jou aanraden om je simkaart zo snel mogelijk te blokkeren. Elk verbruik zal immers gefactureerd worden. Geblokkeerd, wat nu?Heb je je toestel terug? Je kan je simkaart deblokkeren door te bellen naar 016/79 57 02. Pas dan zul je jouw toestel opnieuw kunnen gebruiken. Indien niet, raden we je aan een nieuwe simkaart aan te vragen door onze klantendienst te contacteren. Je zult jouw nummer nog steeds kunnen behouden.
Vragenlijst
Hoe kan ik de netwerkdekking van Mega testen?
Hoe kan ik de netwerkdekking van Mega testen?
Mega maakt gebruik van het netwerk van Orange. Je kan via deze kaart de omvang en de kwaliteit van het netwerk controleren.
Waarom heb ik geen netwerkverbinding in België?
Waarom heb ik geen netwerkverbinding in België?
Kan ik bellen via 4G (VoLTE) of Wifi (VoWiFi) ?
Kan ik bellen via 4G (VoLTE) of Wifi (VoWiFi) ?
Mega ondersteunt zowel VoLTE als VoWiFi, indien jouw toestel dit ondersteunt uiteraard.
Met VoLTE is het mogelijk om HD-oproepen te maken via het 4G-netwerk en tegelijkertijd te blijven surfen op hoge snelheid. In het geval van VoLTE naar VoLTE-oproepen, zal de tijd die de verbinding nodig heeft om tot stand te komen bovendien beperkt worden tot enkele seconden in tegenstelling tot oproepen die starten op het 2G- of 3G-netwerk. Oproepen via ons 4G-netwerk verbruiken géén mobiele data, net zomin als de oproepen via ons 3G-netwerk data verbruikten.
Gebeurt het soms dat je een minder sterk mobiele (4G/5G) netwerkbereik hebt, maar wel verbonden bent met wifi? Goed nieuws: je kan via het wifinetwerk bellen (Voice over WiFi of VoWiFi) wanneer het bereik van het mobiele netwerk bij je thuis onvoldoende is.
Een goede wifi-dekking is daarom belangrijk om een optimale kwaliteit van je gesprekken via wifi te garanderen.
Waarom heb ik geen netwerkverbinding in het buitenland?
Waarom heb ik geen netwerkverbinding in het buitenland?
Controleer of je jouw bundel niet hebt opgebruikt. Immers, het kan zijn dat je jouw verbruikslimiet buiten je abonnement op een lage waarde hebt gezet waardoor jouw verbruik geblokkeerd wordt. Je kan via myMega eenvoudig je verbruikslimiet weer verhogen of extra data, belminuten of sms'en toevoegen zodat je meteen weer verder kan. Ben je in de EU of het Verenigd Koninkrijk? Dan blijft jouw bundel gewoon geldig. Je zal dus geen extra kosten op jouw factuur terugvinden, tenzij je bundel is opgebruikt. Extra data, belminuten of sms'en bestellen is dan de boodschap! In landen buiten de EU en het Verenigd Koninkrijk zijn de internationale tarieven (link to dedicated page) van toepassing. Deze kosten zijn niet inbegrepen in je bundel en zal je op jouw factuur/aanrekening en in myMega terugvinden bij onder het titeltje 'Internationaal'.
Hoe stel ik mijn voicemail in?
Hoe stel ik mijn voicemail in?
Om jouw voicemail in te stellen, bel je naar het nummer +32 495 95 55 50 of het verkorte nummer 5555. Volg de instructies om jouw gepersonaliseerde boodschap in te stellen. Via dit nummer krijg je ook toegang tot jouw opgeslagen voicemailberichten en kan je ze opnieuw beluisteren, opslaan of verwijderen.
Hoe stuur ik mijn oproep door (Call Forwarding)?
Hoe stuur ik mijn oproep door (Call Forwarding)?
Met Call Forwarding kan je alle (of alleen bepaalde) inkomende oproepen doorschakelen naar een andere gsm of vaste telefoon. Alle oproepen doorschakelen?
Hoe stuur ik al mijn oproepen door naar voicemail (Call Filter)?
Hoe stuur ik al mijn oproepen door naar voicemail (Call Filter)?
Wil je niet gebeld worden maar toch weten of je een oproep hebt ontvangen? Dan kan je Call Filter activeren. Deze dienst schakelt alle oproepen door naar je Voicemail, ook in het buitenland. Call Filter :
Ik kan niet bellen met mijn Mega-simkaart. Wat is er aan de hand?
Ik kan niet bellen met mijn Mega-simkaart. Wat is er aan de hand?
Kan ik bepaalde oproepen blokkeren?
Kan ik bepaalde oproepen blokkeren?
Valt iemand jou lastig via telefoon? Verschillende recente smartphone modellen hebben de optie om een nummer te blokkeren zodat je geen oproepen meer van dat nummer zal ontvangen. Je kan zelf in myMega aangeven of je premiumoproepen of sms'en wilt blokkeren, maar wij kunnen geen privénummer blokkeren voor jou. Je kunt wel altijd contact opnemen met de Ombudsdienst voor telecommunicatie. Wil je geen commerciële oproepen meer ontvangen? Dan kan je jouw nummer registreren op de "Bel Me Niet Meer"-lijst via deze website.
Hoe kan ik mijn nummer verbergen?
Hoe kan ik mijn nummer verbergen?
Indien je een anonieme oproep wenst te plegen, kan je eenvoudig je nummer verbegen door eerst #31# te vormen, gevolgd door het telefoonnummer dat je wenst te bellen. Bijvoorbeeld: #31#0467123456
Hoe activeer ik 4G/5G op mijn smartphone?
Hoe activeer ik 4G/5G op mijn smartphone?
Het 4G-netwerk is al wijdverspreid en zou normaal geen probleem moeten zijn. Je vindt de optie voor 4G meestal onder 'Mobiel netwerk' of 'Mobiele data' bij jouw instellingen. 5G is nog volop aan zijn opmars bezig, maar de meeste grote steden beschikken al over het 5G netwerk. Je kan hier ( https://over5g.be/ ) meer informatie over het 5G-netwerk terugvinden. Controleer goed of jouw toestel deze functie al ondersteunt. De huidige dekking van Mega vind je via dedekkingskaart van onze netwerkpartner Orange.
Ik kan geen sms'en meer sturen. Wat moet ik doen?
Ik kan geen sms'en meer sturen. Wat moet ik doen?
Ik heb geen mobiel internet. Wat moet ik doen?
Ik heb geen mobiel internet. Wat moet ik doen?
Ik kan geen mms'en sturen of ontvangen. Hoe komt dit?
Ik kan geen mms'en sturen of ontvangen. Hoe komt dit?
Het verzenden of ontvangen van mms'en wordt niet ondersteund door het Mega-netwerk. MMS, ofwel Multimedia Messaging Service, is een verouderd type dataverkeer dat bijna volledig vervangen is door applicaties zoals WhatsApp, Instagram, Tiktok, Facebook Messenger, etc. ... Bovendien is MMS een hele dure service. Mega heeft daarom besloten om niet meer in deze technologie te investeren.
Hoe vind ik mijn IMEI nummer?
Hoe vind ik mijn IMEI nummer?
Het IMEI nummer, afkorting voor "International Mobile Equipment Identity", is een 15-cijferig getal dat jouw gsm toestel identificeert.
Dit nummer kan gebruikt worden om je toestel te blokkeren op het netwerk als het bijvoorbeeld gestolen is.
Om eenvoudig je IMEI nummer terug te vinden op je toestel:
De telecommarkt kan complex zijn. Onze verklarende woordenlijst helpt jou deze beter te begrijpen.
Opgelet: je gegevens zijn onjuist!
Je bericht is verzonden!
Onze medewerkers zijn beschikbaar via ons online contactformulier, via chat, via Messenger of telefonisch.
Opgelet: Mega ontvangt vanaf 01/10/2024 géén klanten meer in haar gebouwen!
We respecteren uw privacy
Bij Mega gebruiken we cookies om ervoor te zorgen dat onze websites zo goed mogelijk functioneren, maar ook voor statistische en advertentiedoeleinden, waarbij we altijd jouw privacy en voorkeuren respecteren.
Raadpleeg ons cookiebeleid voor meer informatie over het gebruik van cookies op onze websites.
Je kunt tijdens jouw bezoek aan onze website(es) jouw cookie)instellingen steeds aanpassen via de knop 'cookies' onderaan de pagina.
Mega Energie:
Ze zijn essentieel voor de goede werking van onze website en een optimale navigatie. Daarom kan u ze niet uitschakelen. Ze maken het mogelijk om te navigeren tussen de secties van onze website, u te registreren, verbinding te maken met uw klantenzone, etc. Deze cookies verzamelen geen informatie over u die voor marketingdoeleinden kan worden gebruikt.
Ze verzamelen informatie over uw gedrag, d.w.z. de pagina's die u het vaakst bezoekt, uw activiteit op onze site, de frequentie en gemiddelde duur van uw bezoeken, enz. Deze informatie wordt anoniem en voor statistische doeleinden (door middel van Google Analytics) verzameld om het navigatiecomfort op onze website te verbeteren en de inhoud ervan aan te passen aan uw behoeften.
Ze verzamelen informatie over uw surfgedrag om u advertenties of inhoud te laten zien die voor u interessant is.
Lijst van alle Mega cookies
EnergieWe respecteren uw privacy
Bij Mega gebruiken we cookies om ervoor te zorgen dat onze websites zo goed mogelijk functioneren, maar ook voor statistische en advertentiedoeleinden, waarbij we altijd jouw privacy en voorkeuren respecteren.
Raadpleeg ons cookiebeleid voor meer informatie over het gebruik van cookies op onze websites.
Je kunt tijdens jouw bezoek aan onze website(es) jouw cookie)instellingen steeds aanpassen via de knop 'cookies' onderaan de pagina.
Mega Telecom:
Ze zijn essentieel voor de goede werking van onze website en een optimale navigatie. Daarom kan u ze niet uitschakelen. Ze maken het mogelijk om te navigeren tussen de secties van onze website, u te registreren, verbinding te maken met uw klantenzone, etc. Deze cookies verzamelen geen informatie over u die voor marketingdoeleinden kan worden gebruikt.
Ze verzamelen informatie over uw gedrag, d.w.z. de pagina's die u het vaakst bezoekt, uw activiteit op onze site, de frequentie en gemiddelde duur van uw bezoeken, enz. Deze informatie wordt anoniem en voor statistische doeleinden (door middel van Google Analytics) verzameld om het navigatiecomfort op onze website te verbeteren en de inhoud ervan aan te passen aan uw behoeften.
Ze verzamelen informatie over uw surfgedrag om u advertenties of inhoud te laten zien die voor u interessant is.
Lijst van alle Mega cookies
TelecomWe respecteren uw privacy
Bij Mega gebruiken we cookies om ervoor te zorgen dat onze websites zo goed mogelijk functioneren, maar ook voor statistische en advertentiedoeleinden, waarbij we altijd jouw privacy en voorkeuren respecteren.
Raadpleeg ons cookiebeleid voor meer informatie over het gebruik van cookies op onze websites.
Je kunt tijdens jouw bezoek aan onze website(es) jouw cookie)instellingen steeds aanpassen via de knop 'cookies' onderaan de pagina.
Mega Energie:
Mega Telecom:
Ze zijn essentieel voor de goede werking van onze website en een optimale navigatie. Daarom kan u ze niet uitschakelen. Ze maken het mogelijk om te navigeren tussen de secties van onze website, u te registreren, verbinding te maken met uw klantenzone, etc. Deze cookies verzamelen geen informatie over u die voor marketingdoeleinden kan worden gebruikt.
Ze verzamelen informatie over uw gedrag, d.w.z. de pagina's die u het vaakst bezoekt, uw activiteit op onze site, de frequentie en gemiddelde duur van uw bezoeken, enz. Deze informatie wordt anoniem en voor statistische doeleinden (door middel van Google Analytics) verzameld om het navigatiecomfort op onze website te verbeteren en de inhoud ervan aan te passen aan uw behoeften.
Ze verzamelen informatie over uw surfgedrag om u advertenties of inhoud te laten zien die voor u interessant is.