De beoordelingen van onze klanten

Zij zijn tevreden en geven ons het vertrouwen...

Mega, de Belgische elektriciteits- en gasleverancier, biedt je goedkope energie aan tijdens de hele duur van je contract. We zijn dynamisch, altijd beschikbaar en doen er alles aan om je een kwaliteitsvolle klantendienst aan te bieden.

Kijk zelf maar en lees de beoordelingen van onze klanten. Zij geven hun mening over hun relatie met Mega.
Wil je ook je mening delen over Mega? Je kan dit makkelijk doen op Facebook, Twitter of Google.

op dit ogenblik beste tarief voor mij!

X X X X X

Uitstekende energieleverancier!

X X X X X

goedekope energie,dat wil toch iedereen!

X X X X X

Voor mij de beste

X X X X X

MEGA energy for a MEGA price

X X X X X

zeer goed!

X X X X X

Eindelijk een aantrekkelijk tarief voor hetzelfde gas :)

X X X X O

Tot op heden zijn we zeer tevreden over de service en de correcte houding van Mega.

X X X X X

Meer dan 400.000 klanten geven ons het vertrouwen

Mega is een echt alternatief voor je energie.

Word Mega

Snelle inschrijving. In minder dan 5 minuten.

Inschrijving via telefoon

Hulp nodig? Bel ons van maandag tot en met vrijdag, van 9u tot 12u30 en van 14u tot 17u. Neem voor het gemak je laatste energiefactuur bij de hand.

Online inschrijving

Vul ons online formulier in in minder dan 5 minuten. Wij regelen de rest! Je kan op elk moment gratis veranderen van energieleverancier, zonder verbrekingsvergoeding.

Klant worden

Verhuis je?

In dit geval kan je ofwel je energiecontract overzetten naar je nieuwe adres ofwel een nieuw contract aanmaken. Zit je met je neus in de verhuisdozen? Wij zorgen voor alle administratieve formaliteiten.

Ik verhuis

Een antwoord op al je vragen

  • Hoe kan ik klant worden van Mega?

    Klant worden bij Mega? Niets makkelijker dan dat! Het volstaat om ons inschrijvingsformulier online in te vullen. De inschrijving is eenvoudig en vraagt slechts enkele minuten tijd.
    In het geval dat je van leverancier wisselt, regelen wij alle administratieve stappen voor je. We zorgen onder andere voor de opzeg van je contract bij je huidige leverancier. Je dient alleen nog de meterstanden aan je netbeheerder door te geven enkele dagen vóór de overstap. Op basis van deze meterstanden kan je vorige leverancier de eindafrekening opmaken en kan Mega je verbruik berekenen. Neem alvast je laatste factuur bij de hand om de nodige informatie terug te vinden. Om je contractaanvraag volledig te kunnen invullen, hebben we je EAN-code nodig. Deze code, die bestaat uit 18 cijfers en steeds begint met 5414, vind je op je afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. In geval van een verhuis hebben we je EAN-code(s) nodig, samen met de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van je verhuis. Een kopie van je identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

    Klant worden, samengevat:
    1. Je tekent een contract met Mega en vult het online formulier in. Je communiceert ons je EAN-code(s) en vermeldt de gewenste startdatum.
    2. Wanneer je contract volledig is ingevuld, vragen we de overstap bij je netbeheerder aan en sturen we de opzeg door naar je huidige leverancier. Je ontvangt van ons een bevestiging van de startdatum van de levering.
    3. Je netbeheerder bezorgt ons de historiek van je verbruik en we berekenen het bedrag van je maandelijkse/trimestriële voorschot. Je ontvangt voorschotfacturen.
    4. Nadien ontvangen we de verbruiksgegevens van je netbeheerder, die het werkelijke verbruik berekent en het aan Mega communiceert. Aan de hand van deze gegevens stellen we je jaarlijkse afrekeningsfactuur op.

  • Welke informatie heb ik nodig om te veranderen van leverancier?

    Naast je contactgegevens, hebben wij je adres nodig, waar de energie moet worden geleverd.
    Als je van leverancier verandert, kan je alvast je laatste factuur bij de hand nemen. We hebben je EAN-code nodig om je aanvraag te kunnen vervolledigen. Deze code, die steeds met 5414 begint en bestaat uit 18 cijfers, vind je op je afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. Deze code vind je op een factuur terug, of op aanvraag bij de netbeheerder.
    In geval van een verhuis hebben we je EAN-code(s), de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van je verhuis nodig. Een kopie van je identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

  • Mag ik op elk moment van leverancier veranderen zonder een opzegvergoeding te moeten betalen?

    Je kan op elk moment veranderen van leverancier zonder opzegvergoeding of enige administratieve inspanning, met uitzondering van de inschrijving bij een andere leverancier en de meteropname voor de netbeheerder.
    Sinds 13 september 2012 is de wet op de afschaffing van opzegvergoeding bij de vervroegde opzegging van kracht en moeten gezinnen en KMO’s met laagspanning geen vergoeding meer betalen.
    Voor professionele klanten kunnen enkel de ondernemingen met een jaarlijks verbruik van minder dan 50 MWh elektriciteit en 100 MWh gas hun contract opzeggen zonder opzeggingsvergoeding.

    Wil je dus veranderen van een andere leverancier naar Mega, dan kan je op elk moment klant worden bij Mega!

  • Wat moet ik doen bij mijn huidige leverancier als ik wil veranderen?

    Je hebt geen enkele verplichting bij je huidige leverancier. Wij ondernemen alle nodige administratieve stappen (contact opnemen met je netbeheerder, overdracht van het dossier, opzeg bij je huidige leverancier, enz.).

  • Ik ben naar Mega overgestapt en heb toch nog een factuur van mijn vorige leverancier ontvangen. Moet ik deze betalen?

    Het is belangrijk om na te kijken over welke verbruiksperiode dit gaat. Betreft het factuur een periode van vóór het contractbegin bij de nieuwe leverancier, moet deze betaald worden.
    Na een leverancierswissel ontvangt je een eindafrekening van je vorige leverancier. Deze factuur sluit je verbruik bij de vorige leverancier af en moet dus betaald worden.