Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Mega ondertekende het consumentenakkoord met het doel om de transparantie van ons aanbod te vergroten en om onze (toekomstige) klanten te beschermen.
Inwerkingtreding: 01/01/2022
Na de liberalisering van de elektriciteits- en gasmarkt is het nog noodzakelijker geworden om de consument te beschermen. Daarom stelden de betrokken partijen een overeenkomst op, die verschillende energieleveranciers ondertekenden.
Het voorziet specifieke maatregelen voor volgende situaties:
Het hoofddoel van deze overeenkomst is om de consument te beschermen tegen misbruiken of misleidende tarieven. Bijkomend moet het akkoord ook de relatie tussen klant leverancier eenvoudiger en transparanter maken. Het is dus een soort code van goed gedrag waartoe de leverancier zich verbindt.
Mega’s missie is om jouw energiefactuur betaalbaarder te maken. Wij zijn dan ook heel blij om mee te kunnen werken aan de versterking van de tarieftransparantie op de markt. Het was voor ons dus een voor de hand liggende beslissing om deel uit te maken van het consumentenakkoord. Bij Mega willen we de consument immers zo goed mogelijk beschermen en informeren bij het beheer van zijn energiecontract.
Er zullen geen significante gevolgen zijn voor onze klanten, behalve voor de klanten die niet of weinig online/via e-mail werken. Ons doel was oorspronkelijk om zo digitaal mogelijk te werken en zo de kosten te drukken. Bij sommige van onze producten was betaling per bankoverschrijving bijvoorbeeld niet mogelijk. Dit zal nu wel mogelijk zijn voor al onze tarieven. Wij willen dat klanten die potentieel minder "online" zijn ook kunnen profiteren van onze low cost tarieven.
Voor meer informatie kan je het volledige document raadplegen op de website van de FOD Economie.