Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Het nieuwe contractaanbod van Mega wordt doorgestuurd wanneer je geldende tariefvoorwaarden aflopen.
Het is belangrijk dat je je bewust bent van het feit dat jouw prijs in je dossier van toepassing is voor een periode die wordt bepaald door de voorwaarden van je product, ongeacht de tijdsduur van je contract (bepaald of onbepaald).
In het geval van een contract voor bepaalde tijd, tenzij het wordt geannuleerd door de klant (als gevolg van een verandering van leverancier, verhuizing of overlijden) of door Mega (als gevolg van wanbetaling), staat de duur vast volgens het product dat je hebt gekozen.
Als je bijvoorbeeld een aanbod kiest met een prijs dat voor één jaar is vastgesteld, dan zal de duur van je contract ook voor één jaar zijn.
In het geval van een contract voor onbepaalde tijdsduur wordt de einddatum niet vooraf bepaald. Je tariefformule geldt dan wel voor een duidelijk afgebakende periode.
Je vindt de duurtijd van je gekozen tarief steeds terug:
Bij Mega, ten minste twee maanden voordat je tariefvoorwaarden aflopen, krijg je een voorstel voor nieuwe tariefvoorwaarden, afhankelijk van je contactvoorkeur. Deze aanpassing gebeurt altijd automatisch met het goedkoopste product dat equivalent is aan je huidige product. We houden (voor zover mogelijk en afhankelijk van het huidige aanbod) rekening met het prijstype (vast of variabel), de geldigheidsduur, het type energie en het serviceniveau. Je kan ook je voorstel voor nieuwe tariefvoorwaarden ten minste twee maanden voor het einde van je huidige tariefvoorwaarden controleren in je myMega klantenzone onder het tabblad ‘Mijn contracten’.
Ja, natuurlijk kan dat! Je kan contact opnemen met onze klantendienst (via ons contactformulier of telefonisch op 04/268 20 00) om de toepassing van het product van je keuze aan te vragen. Je kan ook contact met ons opnemen als je een aanbod wilt ontvangen.
Opgelet: het product van je keuze moet nog steeds te koop zijn op het moment van je aanvraag om aanvaard te worden.
Die datum wordt automatisch bepaald. Er zijn twee situaties:
In dit geval kunnen we jouw zelfgekozen hernieuwingstarief met terugwerkende kracht toepassen vanaf de start van jouw contracthernieuwing.
de nieuwe tariefvoorwaarden van je keuze worden toegepast vanaf deze vervaldatum.
zullen de nieuwe tariefvoorwaarden van je keuze worden toegepast vanaf de 1ste dag van de tweede maand na de aanvraag.
Neen. Je hebt de keuze om je voorschot aan te passen tot je afrekening.
Op dat moment kunnen we bekijken of het nodig is om je voorschot aan te passen (naar boven of naar beneden).
Hoewel we het bedrag van je voorschot niet automatisch aanpassen, kan je het altijd zelf aanpassen om zoveel mogelijk te anticiperen op je afrekening. Ga hiervoor naar je myMega klantenzone
Je huidige tariefaanbod loopt bijna af en je hebt een voorstel voor nieuwe tariefvoorwaarden gekregen. Ben je niet tevreden met dit voorstel?
Of zijn je voorwaarden onlangs aangepast, maar ben je van gedachten veranderd?
Het staat je natuurlijk vrij om je contract kosteloos en onvoorwaardelijk op te zeggen door je aan te melden bij een andere energieleverancier.
Je kan ons ook vragen om het product toe te passen dat je wil (onder de voorwaarden hierboven).