Alt Text!

Het nieuwe contractaanbod van Mega.

Wanneer vindt dit plaats?

Het nieuwe contractaanbod van Mega wordt doorgestuurd wanneer je geldende tariefvoorwaarden aflopen.

Het is belangrijk dat je je bewust bent van het feit dat jouw prijs in je dossier van toepassing is voor een periode die wordt bepaald door de voorwaarden van je product, ongeacht de tijdsduur van je contract (bepaald of onbepaald). 

 In het geval van een contract voor bepaalde tijd, tenzij het wordt geannuleerd door de klant (als gevolg van een verandering van leverancier, verhuizing of overlijden) of door Mega (als gevolg van wanbetaling), staat de duur vast volgens het product dat je hebt gekozen.  

 Als je bijvoorbeeld een aanbod kiest met een prijs dat voor één jaar is vastgesteld, dan zal de duur van je contract ook voor één jaar zijn. 

 In het geval van een contract voor onbepaalde tijdsduur wordt de einddatum niet vooraf bepaald. Je tariefformule geldt dan wel voor een duidelijk afgebakende periode.

Je vindt de duurtijd van je gekozen tarief steeds terug:

  • Op jouw energiefacturen;
  • Op jouw tariefkaart(en);
  • In je myMega klantenzone (onder ‘mijn contracten’ > ‘duur’).

Bij Mega, ten minste twee maanden voordat je tariefvoorwaarden aflopen, krijg je een voorstel voor nieuwe tariefvoorwaarden, afhankelijk van je contactvoorkeur. Deze aanpassing gebeurt altijd automatisch met het goedkoopste product dat equivalent is aan je huidige product. We houden (voor zover mogelijk en afhankelijk van het huidige aanbod) rekening met het prijstype (vast of variabel), de geldigheidsduur, het type energie en het serviceniveau. Je kan ook je voorstel voor nieuwe tariefvoorwaarden ten minste twee maanden voor het einde van je huidige tariefvoorwaarden controleren in je myMega klantenzone onder het tabblad ‘Mijn contracten’.

Kan ik het product kiezen dat ik wil?

Ja, natuurlijk kan dat! Je kan contact opnemen met onze klantendienst (via ons contactformulier of telefonisch op 04/268 20 00) om de toepassing van het product van je keuze aan te vragen. Je kan ook contact met ons opnemen als je een aanbod wilt ontvangen. 

Opgelet: het product van je keuze moet nog steeds te koop zijn op het moment van je aanvraag om aanvaard te worden.

Wanneer worden mijn nieuwe tariefvoorwaarden toegepast?

Die datum wordt automatisch bepaald. Er zijn twee situaties:

  • Vóór de vervaldatum van je huidige tariefvoorwaarden;

    In dit geval kunnen we jouw zelfgekozen hernieuwingstarief met terugwerkende kracht toepassen vanaf de start van jouw contracthernieuwing.

  • Binnen 3 maanden na de vervaldatum van je huidige tariefvoorwaarden;

    de nieuwe tariefvoorwaarden van je keuze worden toegepast vanaf deze vervaldatum.

  • Meer dan 3 maanden na het vervallen van je huidige tariefvoorwaarden

    zullen de nieuwe tariefvoorwaarden van je keuze worden toegepast vanaf de 1ste dag van de tweede maand na de aanvraag.

Wordt mijn voorschot automatisch aangepast wanneer mijn nieuwe tariefvoorwaarden worden toegepast?

Neen. Je hebt de keuze om je voorschot aan te passen tot je afrekening

Op dat moment kunnen we bekijken of het nodig is om je voorschot aan te passen (naar boven of naar beneden). 

Hoewel we het bedrag van je voorschot niet automatisch aanpassen, kan je het altijd zelf aanpassen om zoveel mogelijk te anticiperen op je afrekening. Ga hiervoor naar je myMega klantenzone

Ik ben het niet eens met mijn nieuwe tariefvoorwaarden. Wat kan ik doen?

Je huidige tariefaanbod loopt bijna af en je hebt een voorstel voor nieuwe tariefvoorwaarden gekregen. Ben je niet tevreden met dit voorstel?  Of zijn je voorwaarden onlangs aangepast, maar ben je van gedachten veranderd? 

Het staat je natuurlijk vrij om je contract kosteloos en onvoorwaardelijk op te zeggen door je aan te melden bij een andere energieleverancier. 

Je kan ons ook vragen om het product toe te passen dat je wil (onder de voorwaarden hierboven).