Hulp > >

Ik wil een ander type meter. Waar kan ik dit aanvragen?

Wil je:

  • jouw oude of defecte meter vervangen?
  • een digitale meter laten installeren?
  • het vermogen van jouw meter verhogen of verlagen?

In alle bovenstaande gevallen dien je contact op te nemen met jouw netbeheerder.

Wil je:   
  • Omschakelen van een tweevoudige teller naar een enkelvoudige teller (of omgekeerd), zonder fysieke tussenkomst van je netbeheerder?

Dan kan je ons op elk moment je aanvraag voor een administratieve meterwijziging sturen. Gelieve ons hiervoor je meterstanden te geven. 
Gelieve er rekening mee te houden dat geen enkele aanvraag voor een administratieve wijziging met terugwerkende kracht kan worden uitgevoerd; een dergelijke aanvraag zal daarom worden toegepast op de datum waarop deze wordt verwerkt, onder voorbehoud van aanvaarding door je netbeheerder.

NB: elke meterwijziging vereist een meteropname en dus een afrekening.  Als je een fotovoltaïsche installatie hebt, is het dus aan te raden om het juiste moment te kiezen om de meter te wijzigen of om dit te doen vlak voor je regelmatige meteropname, om productieverlies te vermijden (voornamelijk voor klanten die onder het compensatieregime vallen).