Hulp > >

Ik verander van energieleverancier en ik heb Mega gekozen. Hoe bereid ik mij voor op mijn inschrijving?

Of je je nu via ons online inschrijvingsformulier of telefonisch (016/67 60 60) inschrijft, houd je best jouw laatste afrekeningsfactuur bij de hand. Deze factuur bevat namelijk heel wat nuttige informatie die je ook zult nodig hebben om jouw inschrijving te vervolledigen:

- Jouw type meter:

  • Enkelvoudig;
  • Tweevoudig (met dag- en nachtmeter);
  • Uitsluitend nachtmeter;
  • Budgetmeter (enkel van toepassing in Wallonië, in Vlaanderen kun je geen commercieel energiecontract afsluiten in combinatie met een budgetmeter).

- Je jaarlijkse elektriciteits- en/of gasverbruik in kWh.

- Je EAN-code(s) (een 18-cijferige code die altijd met dezelfde 4 cijfers begint, namelijk 5414). Je vindt deze code terug op je voorschot- of afrekeningsfacturen. Vind je deze niet meteen terug? Neem dan contact op met je netbeheerder.

Bij een verandering van energieleverancier ga je best ook na wat jouw huidig tarief is, zodat je dit kunt vergelijken met het tarief voor de maand waarin je beslist om over te stappen.

Na je inschrijving hoef je niets meer te doen, wij zorgen er namelijk voor dat je oude leverancier op de hoogte wordt gebracht.

Enkele dagen voor of na de start van je contract zal jouw netbeheerder contact met jou opnemen om de meterstanden op te vragen. Door je meterstanden door te geven, kan jouw contract bij je vorige leverancier beëindigd worden en je contract bij Mega van start gaan met de correcte meterstanden en dus ook op basis van een correct verbruik.

Ging jouw Mega-contract enkele dagen geleden van start en heb je nog geen verzoek ontvangen om je meterstanden door te geven? Aarzel dan niet om contact op te nemen met je netbeheerder om je meterstanden door te geven.