Hulp > >

Ik heb mij net ingeschreven voor een gas- en/of elektriciteitscontract. Wat zijn de volgende stappen?

1) Enkele minuten nadat je jouw inschrijving hebt vervolledigd, ontvang je een inschrijvingsbevestiging via e-mail (als je een e-mailadres hebt opgegeven). Opgelet: deze inschrijvingsbevestiging is geen contract. De contractbevestiging volgt later. De inschrijvingsbevestiging bevat alle informatie die je hebt doorgegeven tijdens jouw inschrijving. Zo kun je nogmaals controleren of alles klopt.

2) Zodra je jouw inschrijving bevestigt, controleert ons computersysteem of er geen informatie ontbreekt of verkeerd is.

  • Jouw inschrijving is volledig: als alles in orde is, wordt jouw inschrijving automatisch door ons gevalideerd en ontvang je zo snel mogelijk een contractbevestiging met de startdatum van je contract.
  • Jouw inschrijving is onvolledig of bevat foute gegevens: in dat geval zal onze klantendienst contact met jou opnemen om de ontbrekende informatie aan te vullen of om samen met jou na te kijken of alle gegevens kloppen.
 
3) Zodra ons systeem of ons After-Sales team jouw inschrijving valideert, sturen we deze door naar de netbeheerder. Pas als ook de netbeheerder de inschrijving accepteert, ontvang je jouw contractbevestiging. Dit is het bewijs dat je contract bij Mega gevalideerd werd. In jouw contractbevestiging vind je alle gegevens van je contract en de datum waarop het contract zal ingaan.

Wanneer je van energieleverancier verandert, moeten we een opzegtermijn van minstens 30 dagen respecteren. Afhankelijk van jouw inschrijvingsdatum hoef je je dus geen zorgen te maken als je ziet dat de start van jouw contract gepland staat voor de volgende maand of de maand daarna.

In het geval van een verhuis, starten we jouw contract ofwel meteen op ofwel retroactief met een startdatum in het verleden (afhankelijk van jouw verhuisdatum).

Heb je een nieuwe meter? Neem dan contact op met je netbeheerder om deze te laten openen. Zodra de netbeheerder de opening van jouw meter bevestigt, sturen we je jouw contractbevestiging met alle nodige informatie.


Vanaf dat moment moet je niets meer doen, tenzij je meterstanden doorgeven wanneer je netbeheerder daar om vraagt.

4) Jouw netbeheerder stuurt ons de historiek van jouw verbruik en wij berekenen jouw (drie)maandelijks voorschotbedrag.