Hulp > >

Hoe kan ik klant worden bij Mega? Welke gegevens heb ik nodig?

Klant worden bij Mega? Da's een fluitje van een cent!

Vul ons online inschrijvingsformulier in. Het formulier bestaat uit 5 stappen, het invullen duurt dan ook slechts 5 minuten!

1) Jouw gegevens: naam, voornaam, geboortedatum, telefoonnummer, e-mailadres (als je er een hebt), postcode van het leveringspunt, particulier of professioneel.

2) Jouw situatie: verander je van leverancier of verhuis je/neem je een leveringspunt over? Voor welke energie wens je een contract (elektriciteit en/of gas)? Welke soort meter heb je? Hoeveel bedraagt jouw jaarlijks verbruik voor de energie in kwestie? (Als je jouw verbruik niet kent, kun je tijdens deze stap een schatting laten uitvoeren op basis van een aantal vragen).

  • Verander je van leverancier? Enkele dagen voor de start van je contract zal jouw netbeheerder contact met je opnemen om de meterstanden door te geven.
  • Verhuis je? Proficiat! Vergeet niet om je energieovernamedocument naar ons door te sturen zodat we de beginmeterstanden van jouw contract kunnen bepalen (je kunt dit gemakkelijk toevoegen aan het online inschrijvingsformulier).

3) De productkeuze: tijdens deze stap kies je welk aanbod je precies wilt (Smart, Online of Cosy, aan jou de keuze).

4) Jouw leveringsadres: hier vragen we het volledig adres van het leveringspunt samen met je EAN-code. Ken je de EAN-code niet? Dan kan je ook je meternummer doorgeven. Ken je jouw meternummer ook niet? Geen probleem, je kunt jouw inschrijving alsnog afronden. Het After-Sales team zal jou in dat geval achteraf contacteren om jouw dossier te vervolledigen.

5) Betalingswijze: in deze laatste stap kies je de frequentie van jouw betalingen, de betalingswijze en de verzendwijze. Opgelet! Aan sommige contracten is een specifieke betalingswijze verbonden die je niet kunt aanpassen.

Zodra je al deze stappen hebt doorlopen, zul je een inschrijvingsbevestiging ontvangen waarmee je jouw gegevens kunt nakijken en jouw inschrijving kunt bevestigen.

Schrijf je je liever telefonisch in? Dat kan. Contacteer ons dan via 016/67 60 60. Eén van onze medewerkers zal het inschrijvingsformulier vervolgens samen met jou invullen. Om dit proces te vergemakkelijken, vragen we om de volgende informatie bij de hand te houden:
  • Het volledige adres van het/de leveringspunten
  • De EAN-code(s)
  • Het/de meternummer(s)

Net zoals bij een online inschrijving zul je een inschrijvingsbevestiging ontvangen waarmee je jouw gegevens kunt nakijken en jouw inschrijving kunt bevestigen.