Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Wanneer je je afrekeningsfactuur ontvangt wordt het bedrag van je voorschot automatisch herberekend op basis van je verbruik.
Echter, zelfs als jouw afrekeningsfactuur in jouw voordeel was, zal je voorschot niet altijd dalen. Dat komt omdat de afrekeningsfactuur geen volledig verbruiksjaar omvat, en bijvoorbeeld alleen een periode met een lager verbruik (zoals de zomer) weergeeft. Deze afrekeningsfactuur is dus niet representatief voor je totale jaarverbruik. Je ontving een creditnota, maar je netbeheerder leidt daar niet automatisch uit af dat je minder energie verbruikt.
Een voorbeeld: je ontving een afrekening voor een zomerperiode (van mei tot en met augustus). Tijdens die maanden lag je verbruik lager door o.a. de langere dagen en het warmere weer. Je betaalde echter doorheen het jaar hetzelfde voorschot. Daarom stelden wij een creditnota op. We pasten je voorschotbedrag niet aan omdat we je volgende afrekening wél voor een volledig jaar (augustus tot augstus) zullen opmaken.
Als je voor de afrekening een specifiek voorschotbedrag had gekozen, kan het zijn dat dit niet meer van toepassing is na je afrekening. Als we een afrekeningsfactuur opstellen, baseren we het voorschotbedrag automatisch opnieuw op de schatting die wij ontvingen en de geldende tarieven.
Contacteer gerust onze klantendienst als je dit opnieuw wil aanpassen.
Wat is het minimum voorschotbedrag?
Hoe ziet mijn voorschotfactuur eruit?
Hoe kan ik mijn voorschotbedrag aanpassen bij Mega?
Is het mogelijk om mijn voorschotfacturen op een ander moment te ontvangen?
Ondanks dat mijn afrekening een creditnota was, werd mijn voorschot niet verlaagd. Hoe komt dat?
Ik koos voor een vast tarief. Waarom is het bedrag van mijn voorschotten veranderd?
Ik heb mijn voorschotfacturen nog niet ontvangen. Hoe komt dat?
Ik stapte over naar Mega voor jullie lagere tarieven. Toch ontving ik een hogere voorschotfactuur dan bij mijn vorige leverancier. Hoe komt dat?
Mijn tarief is onlangs veranderd, maar ik ontvang nog steeds hetzelfde voorschot. Hoe komt dat?
Wat is een voorschot?
Hoe berekenen jullie mijn voorschotbedrag voor elektriciteit en/of gas?