Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Elke maand, kwartaal of jaar betaal je hetzelfde bedrag voor jouw energie. Dit is je voorschotfactuur, die berekend is op een schatting van je verbruik.
Aangezien het om een voorschot gaat, zal het totale bedrag dat je hiermee opzij zet niet exact overeenkomen met de kost van je werkelijke verbruik. Daarom moeten één keer per jaar jouw meterstanden worden opgenomen. Zo kunnen we eenvoudig berekenen hoeveel kWh je in een bepaalde periode hebt verbruikt.
We doen dit met behulp van de volgende rekensom:
Nieuwe meterstand - oude meterstand = werkelijk geregistreerde verbruik (over een bepaalde periode)
Vervolgens kunnen we het verschil berekenen tussen wat je doorheen het jaar al hebt betaald door middel van jouw voorschotten en de werkelijke kost van jouw verbruik. Er zijn twee mogelijke situaties:
Mijn contract loopt ten einde: wanneer zal ik mijn slotfactuur ontvangen?
Wanneer zal ik mijn afrekeningsfactuur ontvangen?
De meterstanden zijn niet juist. Wat moet ik doen?
Hoe komt het dat ik zo'n hoge afrekening/slotfactuur ontving?
Waarom bracht Mega niet alle voorschotfacturen in mindering op mijn afrekeningsfactuur?
Mijn voorschotten werden verrekend exclusief btw. Waarom?
De einddatum op mijn slotfactuur is niet correct. Kunnen jullie dit aanpassen?
Ik heb een variabel tarief. Hoe wordt mijn afrekeningsfactuur berekend?
Wat zijn verbruiksprofielen en waarvoor dienen ze?
Wat is een afrekeningsfactuur?
Hoe ziet mijn afrekeningsfactuur eruit?
Mijn contract bij Mega is net begonnen en ik ontving al een afrekeningsfactuur. Is dit normaal?
Moet ik de volledige vaste vergoeding betalen als ik mijn contract bij Mega beëindig?