Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Eén keer per jaar, telkens in dezelfde maand, vraagt de netbeheerder je om de meterstanden door te geven. Je netbeheerder (niet de leverancier) bepaalt de datum van de afrekeningsfactuur op basis van je adres: het hangt af van het moment waarop je netbeheerder jouw meterstanden opvraagt.
Na een controle om te kijken of alles overeenstemt, worden jouw meterstanden aan ons bezorgd. Zo kunnen wij binnen de 6 à 8 weken een afrekeningsfactuur opstellen.
Je ontvangt jaarlijks een afrekeningsfactuur per leveringspunt. Als je zowel een elektriciteits- als gasmeter hebt, krijg je twee afzonderlijke afrekeningsfacturen. Deze regel geldt ook indien je meerdere woningen hebt, en ook als je één voorschotfactuur ontvangt voor al jouw leveringspunten. In het laatste geval wordt het werkelijke verbruik voor elk leveringspunt afzonderlijk berekend.
Je meterstanden kunnen ook worden opgenomen wanneer er een wijziging aan je meter(s) gebeurd (bv. verhuis, een wijziging aan je installatie, installatie van fotovoltaïsche zonnepanelen, enz.).
Als algemene regel geldt dat zodra de netbeheerder de meterstanden heeft opgenomen (of als jij ze aan hem doorgaf), hij ze binnen de 10 werkdagen aan ons doorstuurt. Als het om een verbruiksschatting gaat, moeten de meterstanden binnen de 20 werkdagen naar de leverancier gestuurd worden. Zodra de leverancier de meterstanden heeft ontvangen, heeft hij 60 werkdagen de tijd om de afrekeningsfactuur uit te sturen.
Mijn contract loopt ten einde: wanneer zal ik mijn slotfactuur ontvangen?
Wanneer zal ik mijn afrekeningsfactuur ontvangen?
De meterstanden zijn niet juist. Wat moet ik doen?
Hoe komt het dat ik zo'n hoge afrekening/slotfactuur ontving?
Waarom bracht Mega niet alle voorschotfacturen in mindering op mijn afrekeningsfactuur?
Mijn voorschotten werden verrekend exclusief btw. Waarom?
De einddatum op mijn slotfactuur is niet correct. Kunnen jullie dit aanpassen?
Ik heb een variabel tarief. Hoe wordt mijn afrekeningsfactuur berekend?
Wat zijn verbruiksprofielen en waarvoor dienen ze?
Wat is een afrekeningsfactuur?
Hoe ziet mijn afrekeningsfactuur eruit?
Mijn contract bij Mega is net begonnen en ik ontving al een afrekeningsfactuur. Is dit normaal?
Moet ik de volledige vaste vergoeding betalen als ik mijn contract bij Mega beëindig?