Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ja, dit is normaal. Je energieleverancier stuurt je niet uitsluitend een afrekeningsfactuur na één jaar verbruik. Het kan zijn dat je voor slechts enkele maanden een afrekening ontvangt.
Het is belangrijk om een onderscheid te maken tussen de datum van de meteropname - die meestal elk jaar op dezelfde datum of in ieder geval in dezelfde maand wordt uitgevoerd - en de startdatum van je contract bij je energieleverancier. Dit betekent ook dat je niet per se een afrekening krijgt zodra je tariefvoorwaarden zijn verlopen.
Het is je netbeheerder die bepaalt wanneer de meterstanden worden opgenomen. Dit staat dus los van de startdatum van je energiecontract. Het is dus perfect mogelijk dat je al enkele dagen na de start van je contract een afrekeningsfactuur krijgt.
Een concreet voorbeeld:
Je contract voor energie start op 1 februari 2023.
De door de netbeheerder vastgestelde datum voor de meteropname valt in februari. Ze worden op 23 februari opgenomen. Dan ontvang je een afrekeningsfactuur voor de periode tussen 1 en 21 februari 2023.
Mijn contract loopt ten einde: wanneer zal ik mijn slotfactuur ontvangen?
Wanneer zal ik mijn afrekeningsfactuur ontvangen?
De meterstanden zijn niet juist. Wat moet ik doen?
Hoe komt het dat ik zo'n hoge afrekening/slotfactuur ontving?
Waarom bracht Mega niet alle voorschotfacturen in mindering op mijn afrekeningsfactuur?
Mijn voorschotten werden verrekend exclusief btw. Waarom?
De einddatum op mijn slotfactuur is niet correct. Kunnen jullie dit aanpassen?
Ik heb een variabel tarief. Hoe wordt mijn afrekeningsfactuur berekend?
Wat zijn verbruiksprofielen en waarvoor dienen ze?
Wat is een afrekeningsfactuur?
Hoe ziet mijn afrekeningsfactuur eruit?
Mijn contract bij Mega is net begonnen en ik ontving al een afrekeningsfactuur. Is dit normaal?
Moet ik de volledige vaste vergoeding betalen als ik mijn contract bij Mega beëindig?