Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
We maken de facturen op met de meterstanden die de netbeheerder ons stuurde. Als de netbeheerder zelf geen meterstanden ontving van de bewoners of eigenaar is het mogelijk dat hij de standen geschat heeft.
Gaat het over een afrekening naar aanleiding van de jaarlijkse meteropname? In dit geval is het niet echt nodig om je standen aan te passen. Als je bij de volgende meteropname de meterstanden correct doorgeeft, verrekenen we het juiste verbruik automatisch. Wil je de meterstanden toch aanpassen? Dan kan je ons een foto van de meter sturen om de factuur aan te passen. We zullen dan een rechtzetting aanvragen bij de netbeheerder.
Bij een slotfactuur als gevolg van een verhuis, is het wel erg belangrijk dat we in het bezit zijn van de juiste meterstanden. Als dit niet het geval is stuur je ons best een ingevuld en dubbel ondertekend energieovernamedocumentzodat we een aanpassing van de meterstanden kunnen aanvragen bij de netbeheerder. Alleen met dit document kan je een aanpassing van je slotfactuur aanvragen.
Je kan ons in beide gevallen een foto en/of energieovernamedocument met de correcte standen doorsturen. Daarna vragen wij een aanpassing van je standen aan bij de netbeheerder. Vanaf het moment dat we een bevestiging ontvangen van hem, maken we een nieuwe factuur op en annuleren we de foutieve factuur. Meer informatie kan je vinden in ons blogartikel.
Houd er ook rekening mee dat de netbeheerder zelf ook 2 tot 3 jaar na datum de tijd heeft om foutieve meetgegevens recht te zetten. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je digitale meter defect is, deze verkeerde gegevens doorstuurt en dit pas later wordt ontdekt. Wanneer er zo'n rechtzetting plaatsvindt en wij van de netbeheerder een correctie van jouw meterstanden ontvangen voor een bepaalde periode, zijn wij als energieleverancier verplicht om de facturen voor de desbetreffende periode opnieuw op te maken met de gecorrigeerde meterstanden.
Mijn contract loopt ten einde: wanneer zal ik mijn slotfactuur ontvangen?
Wanneer zal ik mijn afrekeningsfactuur ontvangen?
De meterstanden zijn niet juist. Wat moet ik doen?
Hoe komt het dat ik zo'n hoge afrekening/slotfactuur ontving?
Waarom bracht Mega niet alle voorschotfacturen in mindering op mijn afrekeningsfactuur?
Mijn voorschotten werden verrekend exclusief btw. Waarom?
De einddatum op mijn slotfactuur is niet correct. Kunnen jullie dit aanpassen?
Ik heb een variabel tarief. Hoe wordt mijn afrekeningsfactuur berekend?
Wat zijn verbruiksprofielen en waarvoor dienen ze?
Wat is een afrekeningsfactuur?
Hoe ziet mijn afrekeningsfactuur eruit?
Mijn contract bij Mega is net begonnen en ik ontving al een afrekeningsfactuur. Is dit normaal?
Moet ik de volledige vaste vergoeding betalen als ik mijn contract bij Mega beëindig?