Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Eerst en vooral is het belangrijk om te weten dat jouw meterstanden één keer per jaar worden opgenomen, welk tarief je ook hebt. Op basis van die stand en de standen van de vorige meteropname kunnen we jouw totale verbruik in kWh tijdens een bepaalde periode berekenen.
-Bij een vast contract vermenigvuldigen we dat verbruik met de energieprijs per kWh.
-Bij een variabel contract ziet de berekening er anders uit aangezien jouw energieprijs in dat geval de prijsschommelingen op de markt heeft gevolgd tijdens de hele verbruiksperiode. Om te weten te komen hoeveel jouw totale energiekost tijdens een bepaalde periode bedraagt, moeten we vaststellen hoeveel energie je tijdens een specifieke periode hebt verbruikt en nagaan wat de prijs per kWh op dat moment was. Het probleem is echter dat we geen toegang hebben tot jouw dagelijks verbruik en we ons enkel kunnen baseren op jouw opgenomen meterstanden. Zodra alle consumenten een digitale meter hebben, zal het voor de netbeheerders en leverancier gemakkelijker zijn om precies na te gaan wat de dagelijks verbruikt. De berekeningen zullen dan ook veel nauwkeuriger kunnen zijn. Tot die tijd maken we gebruik van verbruiksprofielen om het verbruik over een bepaalde periode, bijvoorbeeld een maand, te berekenen.
Dankzij die verbruiksprofielen, die werden ontworpen door de distributienetbeheerders, kunnen we te weten komen welk percentage van het totaal aantal kWh tijdens een bepaalde periode werd verbruikt. Zo kunnen we uiteindelijk het gemiddelde verbruik per maand schatten en vermenigvuldigen met de prijs per kWh die in die maand van toepassing was.
Mijn contract loopt ten einde: wanneer zal ik mijn slotfactuur ontvangen?
Wanneer zal ik mijn afrekeningsfactuur ontvangen?
De meterstanden zijn niet juist. Wat moet ik doen?
Hoe komt het dat ik zo'n hoge afrekening/slotfactuur ontving?
Waarom bracht Mega niet alle voorschotfacturen in mindering op mijn afrekeningsfactuur?
Mijn voorschotten werden verrekend exclusief btw. Waarom?
De einddatum op mijn slotfactuur is niet correct. Kunnen jullie dit aanpassen?
Ik heb een variabel tarief. Hoe wordt mijn afrekeningsfactuur berekend?
Wat zijn verbruiksprofielen en waarvoor dienen ze?
Wat is een afrekeningsfactuur?
Hoe ziet mijn afrekeningsfactuur eruit?
Mijn contract bij Mega is net begonnen en ik ontving al een afrekeningsfactuur. Is dit normaal?
Moet ik de volledige vaste vergoeding betalen als ik mijn contract bij Mega beëindig?