Hulp > >

Hoe kan je een maandelijkse afrekening aanvragen?

Opgelet : Enkel wie in Vlaanderen woont (en recent ook wie in Wallonië woont en Ores als netbeheerder heeft) en een digitale communicerende meter heeft, kan een maandelijkse afrekening aanvragen.

Wil je jouw facturatiemethode aanpassen? Dien een aanvraag in via ons contactformulier.

Wanneer wij jouw aanvraag ontvangen, controleren we via de netbeheerder of jij wel degelijk in aanmerking komt voor een maandelijkse afrekening. Als dat het geval is, zal je maandelijkse facturen ontvangen op basis van je werkelijk verbruik. Je zult dan eerst nog een afrekening ontvangen om de reeds betaalde voorschotten te verrekenen met je werkelijke energiekosten tijdens de voorgaande periode. Zodra deze afrekening heeft plaatsgevonden, loopt de verbruiksperiode van je maandelijkse afrekening steeds van de eerste tot de laatste dag van de maand. We ontvangen je maandelijkse meterstanden steeds aan het begin van de volgende maand en versturen je maandelijkse afrekening voor de vorige maand tussen de 20ste en 28ste dag van de maand. Je zult dan ook geen voorschotfacturen meer ontvangen, maar enkel nog afrekeningsfacturen die zullen schommelen volgens jouw verbruik.

Koos je voor een maandelijkse afrekeningsfactuur en wens je opnieuw over te schakelen naar een jaarlijkse afrekeningsfactuur en dus ook voorschotfacturen? Geen probleem! Contacteer ons via het contactformulier.