Hulp > >

Wat als ik mijn facturen niet betaal?

Elke factuur heeft een vervaldatum waaraan moet worden voldaan. Dit zijn de stappen als we de betaling niet op de vervaldatum hebben ontvangen:

  • Melding van vervaldatum: één dag na de uiterste betaaldatum sturen we je een eerste gratis herinnering via mail.
  • Herinnering: 6 dagen na de uiterste betaaldatum sturen wij je een betalingsherinnering per e-mail en per post. Op je eerstvolgende factuur brengen we daarvoor €7,50 in rekening.
  • Ingebrekestelling: 15 dagen na de vervaldatum sturen we je een ingebrekestelling waarvoor we €15 aanrekenen.
  • Sms: indien we nog steeds geen betaling hebben ontvangen, sturen we je nog eens 15 dagen later een sms met je openstaande saldo en de vraag om zo snel mogelijk te betalen.
  • Wanbetalingsprocedure:een week na het versturen van de sms lanceren we standaard een procedure op je energiemeters. Welke dat juist zal zijn, hangt af van de regio waar je woont. In Vlaanderen sluiten we je contract af, in Wallonië zullen we aan de netbeheerder vragen omeen budgetmeter te plaatsen.
  • Invordering: als we na al de voorgaande stappen nog steeds geen betaling hebben ontvangen, geven we je dossier door aan een gerechtsdeurwaarder.