Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Ga je binnenkort verhuizen? En wil je graag weten welke stappen je moet nemen om onaangename verrassingen te vermijden?
Met Mega wordt jouw verhuis een formaliteit: nul stress, nul gedoe, 100% tevredenheid!
Proficiat met je nieuwe stek en bedankt om voor Mega te kiezen! Klant worden bij Mega is eenvoudig en snel, en biedt heel wat voordelen.
Mega biedt jou competitieve tarieven met een klantendienst die steeds voor jou klaarstaat.
in plaats van de grote multinationals kies je voor een Belgische energieleverancier met sterke lokale verankering!
met het energieovernamedocument (EOD) breng je jouw verhuis eenvoudig online in orde via ons contactformulier!
Maak meteen een simulatie van jouw prijs om jouw besparing te ontdekken!
Om jouw energiecontract op te starten bij Mega voor jouw nieuwe woonst, hebben we een ingevuld energieovernamedocument nodig. Je kunt dit via onderstaande links meteen downloaden.
(Hoe je het EOD juist en volledig invult, staat uitgelegd op de tweede pagina van bovenstaande documenten.)
Via onderstaande knop kun je je eenvoudig inschrijven voor een energiecontract bij Mega! Bereken jouw prijs via onze handige wizard en vervolledig het online formulier.
Tijdens jouw inschrijving kun je het ingevulde en ondertekende energieovernamedocument bijvoegen wanneer je jouw leveringsadres invult. Dat kan zowel met een gescand document (.pdf) als een foto van het formulier (.jpg). Controleer zeker of alles goed leesbaar is!
Heb je op dit moment nog geen meterstanden of een ingevuld energieovernamedocument?
Geen probleem! Je kan een inschrijving doen zonder deze gegevens in te vullen en ze ons achteraf bezorgen via ons online contactformulier. Als we alle nodige informatie hebben, brengen we de netbeheerder op de hoogte van je overname.
In de rubriek ‘Ik verhuis’ op de startpagina van je myMega klantenzone kun je onze Mega Verhuisgids downloaden! Deze bevat een handige checklist, zodat je zeker niets vergeet. Druk hem af en hou je pen in de aanslag!
In myMega kun je bovendien ook makkelijk jouw adres aanpassen in het tabblad ‘Contactgegevens’, zodat je administratie helemaal up-to-date is.
Bij een verhuis worden de meterstanden altijd opgenomen. De twee partijen (vertrekkende/inkomende eigenaar of huurder) sluiten een akkoord over de cijfers die zijn weergegeven op de meter. Wanneer je je inschrijft bij Mega voor je nieuwe woonst, geef je de datum van de meteropname door en de meterstand zelf.
Het is belangrijk dat je deze stappen onderneemt tijdens de eerste week na je verhuis.
Het lopende energiecontract op de meter blijft nog even actief zodat de netbeheerder de energie niet meteen afsluit. Mega neemt het energiecontract vervolgens met terugwerkende kracht over, namelijk met een startdatum in het verleden. Hierbij wordt ook rekening gehouden met de meterstanden die je overeen bent gekomen met de andere partij.
Wanneer je merkt dat je geen toegang hebt tot gas of elektriciteit en dat de nummers op jouw meter(s) niet veranderen, dan is je meter hoogstwaarschijnlijk gesloten. Om gebruik te kunnen maken van elektriciteit of gas op dit leverpunt moet je zo snel mogelijk een contract afsluiten met een energieleverancier. Dit kan je makkelijk in orde brengen via ons online inschrijvingsformulier.
Geef bij je inschrijving duidelijk aan of het gaat over een nieuwe of gesloten meter. We hebben ook de EAN-codes van het nieuwe leveringsadres nodig.
Je houdt ook best bepaalde documenten, zoals een keuringsbewijs of een energieovernamedocument, bij de hand zodat we jouw contract kunnen valideren.
Vervolgens plan je een afspraak in met de netbeheerder om je meter(s) ook effectief te openen.
Het energieovernamedocument is een formulier dat moet worden ingevuld wanneer je verhuist.
Blijf up-to-date met de energiesector. Ontvang inspirerende tips om je energiegebruik te verminderen en kosten te besparen op je gas- en elektriciteitsrekening.
Meer weten