Hulp > >

Wat moet ik doen als mijn dataroaming niet werkt?

Indien je geen bereik hebt in het buitenland zijn er een aantal oorzaken mogelijk:

- Er is geen netwerk beschikbaar;
- Roaming is gedeactiveerd op jouw toestel;
- Je hebt je limiet buiten je abonnement bereikt;
- Roaming is niet beschikbaar in dit land.

Verifiëer eerst of er een netwerk beschikbaar is en of je roaming is geactiveerd.
Daarna kun je het volgende proberen:
- Start je smartphone opnieuw op zodra je in het buitenland bent.
- Probeer handmatig verbinding te maken met verschillende lokale netwerken via de instellingen van je smartphone. Sommige netwerken bieden een stabielere verbinding dan andere.
- Voor Android: Ga naar "Instellingen" > "Verbindingen" > "Mobiele netwerken" > "Netwerkoperatoren" > Activeer 'Dataroaming'. Het kan tot twee minuten duren om de beschikbare netwerken weer te geven. Selecteer een van de lokale providers.
- Voor iOS: Ga naar "Instellingen" > "Mobiel netwerk" > klik op "Netwerkselectie"> Druk eenmaal op de knop om te schakelen tussen "automatisch" en "handmatig".

Controleer of je niet reeds tegen je limiet buiten abonnement zit: dit kan je controleren in de myMega-app (Voor meer informatie hierover kun je terecht in het specifieke FAQ-onderdeel over jouw verbruik).

Er zijn een aantal landen waar Mega geen akkoord heeft met een netwerk operator. In deze landen is het niet mogelijk om van je Mega abonnement gebruik te maken. Je kan de lijst terugvinden in de prijslijst.