Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
De snelste manier om jouw simkaart te activeren is via de gratis myMega-app. Je hoeft je enkel aan te melden met je myMega-account, op 'Mijn simkaart activeren' te klikken en klaar!
Indien je dat wenst, kun je jouw simkaart ook online activeren. Daarvoor ga je naar onze website. Houd je klantnummer (MTXXXXXXXX) en de activatiecode uit de bevestigingsmail bij de hand om je kaart te activeren.
Hoe jouw activatieproces verloopt is afhankelijk van het scenario dat voor jou van toepassing is:
(1) Je koos ervoor om jouw huidige mobiel nummer te behouden.
Dan kan de overdracht van je mobiele nummer naar Mega zo'n 48 uur duren. Zodra de ontvangst van jouw huidige simkaart wegvalt, is het tijd om je nieuwe Mega simkaart in je toestel te plaatsen.
(2) Je koos ervoor om een nieuw mobiel nummer te activeren.
Dit duurt doorgaans 1 uur (in bepaalde gevallen kan dit ook tot 2 uur duren). Steek jouw Mega-simkaart in je toestel. Heb je nog geen ontvangst? Geen paniek! Wacht 1 uur en start je toestel opnieuw op. Je ontvangt jouw nieuwe nummer na de activatie.
Zodra jouw simkaart geactiveerd is, ontvang je een e-mail (ongeacht of je je in de eerste of tweede situatie bevindt).
En dat is het! Vanaf nu bel, surf en sms je aan de voordelige Mega-tarieven.
Let op: Als je te laat bent met het activeren van je simkaart, sturen we je een e-mail om je eraan te herinneren. Indien je 14 dagen na deze herinnering geen actie onderneemt en jouw simkaart inactief blijft, zal deze automatisch worden gedeactiveerd. Indien je vervolgens toch jouw mobiele abonnement bij Mega wilt activeren, zal je het activeringsproces opnieuw moeten doorlopen.
Als je daarentegen een probleem ondervindt met jouw simkaart waardoor je deze niet kunt activeren, neem dan contact met ons op via 016 79 57 02 of gebruik ons online contactformulier.
Hoe activeer ik mijn simkaart?
Ik heb mijn simkaart niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Ik ontving geen bevestigingsmail met activatiecode. Wat moet ik doen?
Mijn nummeroverdracht is na 48 uur nog niet orde. Hoe komt dat?
Ik heb mijn simkaart ontvangen en geactiveerd, maar ik heb geen ontvangst. Wat moet ik doen?
Mijn nummer kon niet geactiveerd worden op het Mega-netwerk. Hoe komt dat?
Ik zal waarschijnlijk niet thuis zijn wanneer mijn simkaart wordt geleverd. Is dat een probleem?
Wat als mijn simkaart naar het verkeerde adres werd verzonden?
Ik heb een lopende bestelling die ik bij nader inzien toch zou willen annuleren. Wat moet ik doen?