Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Indien dit jouw eerste aanrekening/factuur is, en jouw abonnement bij Mega werd geactiveerd aan het einde van de vorige maand, dan is dit volkomen normaal. Dat komt omdat jouw aanrekening/factuur altijd de komende maand dekt.
Bijvoorbeeld: een aanrekeningen die je ontvangt op 1 september dekt de komende maand september alsook alle verbruik buiten jouw abonnement van de vorige maand (augustus).
Als jouw abonnement op het einde van de maand van start ging, dan heeft jouw eerste aanrekening/factuur niet alleen betrekking op de komende maand, maar ook op de paar dagen tussen jouw activeringsdatum en het einde van de vorige maand. Dit betekent dat je jouw gebruikelijke abonnementsbedrag betaalt, maar ook het aantal dagen tussen jouw activeringsdatum en het einde van de vorige maand. Maak je geen zorgen, vanaf de volgende maand is alles weer normaal en wordt het bedrag weer normaal, tenzij je extra kosten buiten jouw abonnement maakt.
Wanneer het gaat om een gewone aanrekening/factuur, dan vind je ook het onderdeel "Verbruik buiten abonnement" terug. Dit zijn extra kosten die aan jouw aanrekening/factuur worden toegevoegd als je het surfvolume, de belminuten of sms'jes binnen jouw abonnement hebt opgebruikt en dus hebt overschreden. Wanneer dit gebeurt, gelden er andere tarieven die aan jouw maandelijkse factuur worden toegevoegd. Het gaat om:
- Meer oproepen of dataverbruik dan wat in jouw abonnement inbegrepen zit;
- Oproepen, sms'en, surfen en opgebeld worden in landen buiten de EU;
- Oproepen naar servicenummers (beginnend met 0900, 0909, ...);
- Oproepen/sms'en naar premiumnummers (parkeren via sms, buskaartjes, etc.);
- Aankopen via jouw Mega-factuur;
- Administratiekosten voor herinneringen voor onbetaalde aanrekeningen/facturen:
Je vindt de details van onze tarieven op onze website. Dankzij de myMega-app kun je deze extra kosten gemakkelijk vermijden door een maximumbedrag buiten abonnement in te stellen, zodat je niet meer dan een bepaald bedrag buiten je bundel kunt gebruiken. Dit betekent ook dat wanneer deze limiet bereikt is, je niet meer kunt bellen, surfen of sms'en. Je kunt natuurlijk ook extra surfvolume, sms'jes of belminuten aan jouw abonnement toevoegen.
Bovendien kan je ook meldingen instellen wanneer je 80% of zelfs 100% van jouw abonnement hebt opgebruikt. Zo blijf je steeds op de hoogte van jouw verbruik.
Hoe ziet mijn aanrekening/factuur eruit?
Wat is het verschil tussen een factuur en een aanrekening?
Waar vind ik mijn facturen terug?
Wanneer en hoe vaak ontvang ik mijn aanrekeningen/facturen?
Mijn simkaart is net geactiveerd. Waarom heb ik al een aanrekening/factuur ontvangen?
Mijn factuur is hoger dan verwacht. Hoe komt dit?
Wat is het maximale bedrag dat buiten mijn abonnement kan worden gefactureerd?
Ik heb mijn factuur reeds betaald, maar deze staat nog steeds als "openstaand" in myMega weergegeven. Hoe kan dit?
Welke gevolgen zijn er voor mijn factuur indien ik van abonnement of tariefplan verander?
Ik heb besloten om weg te gaan bij Mega. Hoe zit het met mijn facturatie?
Waarom word ik gefactureerd voor de volgende maand?
Waarom staan er twee periodes op mijn factuur?
Waarom heb ik geen factuur ontvangen?
Kan ik kiezen wanneer ik mijn facturen ontvang?
Wanneer begint de facturatie van mijn abonnement?
Hoeveel tijd heb ik om te betalen?