Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Mega, da's voor elk wat wils! Onze producten bieden verschillende soorten diensten, afhankelijk van jouw noden. Het enige wat jij moet doen, is het tarief kiezen dat het best bij jou past. Je kunt de tarieven van Mega steeds raadplegen.
Je kan je voorschot aanpassen in functie van je verbruik, je tarief en je financiële situatie. Ga hiervoor naar je online myMega klantenzone. Onder het tabblad "Mijn facturen" vind je de optie "Wijzig mijn voorschotten".
Het is aangeraden in deze tijden van een volatiele energiemarkt om je voorschot met niet meer dan 20% te verlagen. Zo voorkom je een te hoge eindafrekening. Als uit jouw eindafrekening blijkt dat je minder hebt verbruikt dan verwacht, dan kan je er zeker van zijn dat het teveel betaalde bedrag gewoon wordt terugbetaald.
Wil je toch graag je voorschot met meer dan 20% verlagen? Bezorg ons dan via ons contactformulier een document ter bewijs van je lager energieverbruik of bijvoorbeeld de begin- en eindmeterstanden voor een periode van 2 weken. Zo kunnen wij je verzoek verder afhandelen.
Houd er ook rekening mee dat je voorschotbedrag altijd automatisch wordt aangepast na je jaarlijkse afrekening.
Eén keer per jaar, telkens in dezelfde maand, vraagt de netbeheerder je om de meterstanden door te geven. Je netbeheerder (niet de leverancier) bepaalt de datum van de afrekeningsfactuur op basis van je adres: het hangt af van het moment waarop je netbeheerder jouw meterstanden opvraagt.
Na een controle om te kijken of alles overeenstemt, worden jouw meterstanden aan ons bezorgd. Zo kunnen wij binnen de 6 à 8 weken een afrekeningsfactuur opstellen.
Je ontvangt jaarlijks een afrekeningsfactuur per leveringspunt. Als je zowel een elektriciteits- als gasmeter hebt, krijg je twee afzonderlijke afrekeningsfacturen. Deze regel geldt ook indien je meerdere woningen hebt, en ook als je één voorschotfactuur ontvangt voor al jouw leveringspunten. In het laatste geval wordt het werkelijke verbruik voor elk leveringspunt afzonderlijk berekend.
Je meterstanden kunnen ook worden opgenomen wanneer er een wijziging aan je meter(s) gebeurd (bv. verhuis, een wijziging aan je installatie, installatie van fotovoltaïsche zonnepanelen, enz.).
Als algemene regel geldt dat zodra de netbeheerder de meterstanden heeft opgenomen (of als jij ze aan hem doorgaf), hij ze binnen de 10 werkdagen aan ons doorstuurt. Als het om een verbruiksschatting gaat, moeten de meterstanden binnen de 20 werkdagen naar de leverancier gestuurd worden. Zodra de leverancier de meterstanden heeft ontvangen, heeft hij 60 werkdagen de tijd om de afrekeningsfactuur uit te sturen.