Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Details van het abonnement Glow
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Glow
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand. Voor deze specifieke, tijdelijke korting gelden de voorwaarden voor de combinatiekorting van Mega Telecom en Energie: zie voorwaarden. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hieronder vermelde korting met gratis kWh als klant van Mega Energie.
200 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 800 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Spark
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Spark
€5 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €7/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Spark abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 12/maand. Voor deze specifieke, tijdelijke korting gelden de voorwaarden voor de combinatiekorting van Mega Telecom en Energie: zie voorwaarden. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hieronder vermelde korting met gratis kWh als klant van Mega Energie.
200 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 800 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Flash
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Flash
€8 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 9/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Flash abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 17/maand. Voor deze specifieke, tijdelijke korting gelden de voorwaarden voor de combinatiekorting van Mega Telecom en Energie: zie voorwaarden. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hieronder vermelde korting met gratis kWh als klant van Mega Energie.
400 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Star
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Star
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand. Voor deze specifieke, tijdelijke korting gelden de voorwaarden voor de combinatiekorting van Mega Telecom en Energie: zie voorwaarden. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hieronder vermelde korting met gratis kWh als klant van Mega Energie.
400 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
De voorschotfacturen worden berekend op basis van jouw verbruikshistoriek. Het doel hiervan is om jouw verbruikskosten voor het komende jaar te dekken. De consumptie waarop deze factuur is gebaseerd wordt altijd vermeld op jouw factuur.
Je hoeft niets meer te doen na het accepteren van jouw contract met Mega.
Indien je, na het accepteren van het contract, nog steeds geen verdere informatie via e-mail zou hebben ontvangen, verzoeken wij je om jouw spamfolder of ongewenste e-mails na te kijken. Helaas gebeurt het vaker dat belangrijke informatie hier terechtkomt.
Wij zijn een jong, dynamisch én Belgisch bedrijf dat zich inzet om zo veel mogelijk groene energie aan te bieden aan onze klanten.
Dat doen we door samen te werken met groene energieproducenten (bv. windmolens, zonnepanelen, etc.). Momenteel kopen we 70% van onze energie aan bij die ecologische producenten.
Het overige deel kopen we aan op de markt en is grijze elektriciteit. We compenseren dit door garanties van oorsprong te kopen bij groene producenten. Anders gezegd: als we niet voldoende groene elektriciteit kunnen aankopen, subsidiëren we de groene producenten in Europa.
Als het éénjarig groepsaankoopcontract afgelopen is, zal je automatisch worden overgeschakeld op ons Cosyproduct. Dat product is het voordeligste equivalent van het groepsaankoopcontract. Je kunt jouw contract ook op een gepersonaliseerde manier hernieuwen door contact op te nemen met onze klantendienst. Zo blijf je dus genieten van Mega's groene energie.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen (ma-don) van 8u30 tot 17u30 en op vrijdag van 8u30 tot 17u op 016 67 60 71. Je kunt ook een mail sturen naar groepsaankoop@mega.be met al jouw vragen.
Het gaat om een vast bedrag dat, in het geval van een terugdraaiende teller, de evenwichtskosten dekt die gelinkt zijn aan zonnepaneleninstallatie en een vlot energietransport garandeert. Het beheer van deze producent-consument elektriciteitscontracten brengt immers heel wat extra kosten met zich mee voor de energieleverancier om het evenwicht op het elektriciteitsnet en een vlot energietransport te verzekeren.
Bovendien zijn deze kosten in november 2021 gestegen als gevolg van de actualisering van ons datacommunicatiesysteem met de netbeheerders (MIG6). Daarom ziet Mega zich genoodzaakt om deze extra kosten in rekening te brengen via een forfaitair bedrag voor zonnepanelen dat zal worden toegepast op deze specifieke categorie van klanten.
Opgelet: verwar "het forfait zonnepanelen" niet met "het prosumententarief". Dat laatste wordt ook gefactureerd door jouw leverancier, maar wordt vervolgens volledig betaald aan de netbeheerder, ongeacht jouw situatie.
Elke Belgische energieleverancier moet dagelijks een evenwichtsprogramma bezorgen aan de transmissienetbeheerder (Elia). Eenvoudig gezegd gaat het om een overzicht van de verwachte injecties op en afnames van het net per kwartier. Alle energieleveranciers moeten dit evenwichtsprogramma steeds voor de volgende dag doorsturen naar Elia en dat voor hun gehele klantenportefeuille. Op deze manier kan Elia het evenwicht op het net handhaven en ervoor zorgen dat alle consumenten voorzien kunnen worden van elektriciteit.
Zodra een leverancier zich in een onevenwichtssituatie bevindt, waarbij er bijvoorbeeld meer wordt verbruikt dan verwacht of er minder geproduceerd werd dan geschat, rekent Elia onevenwichtstarieven aan.
Het forfait zonnepanelen dekt dus zowel het beheer van dit evenwichtsprogramma als de tarieven die worden toegepast in geval van een onevenwicht.
Als jouw zonnepaneleninstallatie is aangesloten op het net, geniet je van een compensatie tussen jouw verbruik en je productie die je niet verbruikt. De hoeveelheid op het net geïnjecteerde elektriciteit wordt dan afgetrokken van jouw verbruik. Ook als jouw verbruik en injectie niet op hetzelfde moment plaatsvinden, kan je hier gebruik van maken. Het net wordt dan gebruikt als een soort opslagplaats waarin je energie kunt injecteren en waar je, wanneer nodig, energie uit kunt halen.
In Vlaanderen genieten enkel de klanten met een analoge meter nog van dit principe, dat beter gekend is als de terugdraaiende teller.
Raadpleeg hieronder de tariefkaarten van de huidige maand voor particuliere klanten van de groepsaankoop van iChoosr.