Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Het is inderdaad mogelijk dat de premie niet automatisch werd toegekend aan mensen die er in de eerste fase (tussen juni en 31 juli 2022) recht op hadden. Deze klanten stonden waarschijnlijk niet op de lijst die wij van de FOD Economie ontvingen. In dit geval kan het zijn dat de gegevens in het bevolkingsregister niet overeenkwamen met de gegevens op het elektriciteitscontract. Deze mensen zaten dus in de tweede fase van de premietoekenning.
Als je deel uitmaakte van die tweede groep, dan had je tussen 1 augustus 2022 en 14 oktober 2022 de tijd om contact op te nemen met de FOD Economie. Dat kon via het online formulier van de FOD Economie of per post. De aanvraag kon tot 17 november ingediend worden, vanaf 18 november werd het formulier offline gehaald en was het niet meer mogelijk om de verwarmingspremie aan te vragen.
Indien uit jouw aanvraag bleek dat je inderdaad recht had op de verwarmingspremie en wij daar een bevestiging van ontvingen van de FOD Economie, dan werd de €100 rechtstreeks door Mega op jouw bankreneing gestort (op voorwaarde dat wij over jouw correcte bankgegevens beschikten). Als dat niet het geval was, had je tot 15 november 2022 de tijd om deze aan ons te bezorgen via je myMega klantenzone in het onderdeel Contactgegevens > Voorkeuren van betalingen. Na die uiterste datum verviel het recht op de federale verwarmingspremie.
Werd jouw aanvraag afgekeurd? Een mogelijke verklaring kan zijn dat jouw gezin reeds deel uitmaakte van de eerste fase van de toekenningsprocedure. In dat geval raden wij aan om jouw facturen te controleren die je tot en met 31 juli 2022 hebt ontvangen. Zat je inderdaad in fase 1 en heb je de premie nooit ontvangen? Neem dan contact met ons op via ons website.
Wat is de federale verwarmingspremie van 100 euro?
Wie had recht op deze verwarmingspremie?
Door wie wordt de premie toegekend?
Hoe werd de verwarmingspremie toegekend?
Mijn contract bij Mega werd stopgezet na 31/03/2022. Hoe werd de premie aan mij toegekend?
Ik ontving geen federale verwarmingspremie. Wat moet ik doen?