Mega, leverancier met menselijke waarden en Belgische knowhow

09-09-2021 / Dieter

Het bedrijf Mega werd opgericht in 2013. Er staan vandaag al meer dan 400 000 klanten op de teller… Zo’n groei vergt veel werk en een hoge behoefte aan arbeidskrachten. De Belgische leverancier is gevestigd in Luik en Leuven en steunde vanaf het begin de lokale economie. In dit eerste artikel vertellen we je meer over onze interne werking en klantenservice.

In slechts enkele jaren tijd is Mega uitgegroeid tot de 6de grootste leverancier van gas en elektriciteit van België. De groei is grotendeels te danken aan een combinatie van factoren: de kwaliteit van de klantenservice, voordelige energieprijzen en een lokale strategie.

Aan het begin van 2020 wilden we dit laatste wat meer uitleggen, bv. via 3 artikels in de nieuwsbrieven. Daarnaast willen we focussen op de lokale tewerkstelling en Belgische knowhow, twee aspecten die alomtegenwoordig zijn binnen Mega.

We ondersteunen de lokale economielokale economie

Vanaf het begin hebben we er een erezaak van gemaakt om de lokale economie te ondersteunen. Dit doen we bijvoorbeeld door het creëren van werkgelegenheid. We zijn dan ook van plan om dit te blijven doen. Mega werd opgericht door ondernemers die zich bekommeren om het milieu en een lokaal en goedkoper alternatief wilden bieden voor de multinationals van de energiesector. Het is een Belgisch bedrijf op mensenmaat met een sterke lokale verankering. Vandaag telt het bedrijf een zeventigtal medewerkers, die vooral afkomstig zijn uit de regio’s Leuven en Luik.

De mens staat in het middelpunt van de belangstelling

medewerkers megaEen gemotiveerd en dynamisch team stelt elke dag alles in het werk om een kwaliteitsvolle dienstverlening te leveren. Onze medewerkers zijn eveneens Belgische gas- en elektriciteitsverbruikers. Ze zijn dus perfect op de hoogte van de behoeften van de klanten.

Wil je met ons praten? Bel ons gewoon! Onze medewerkers zijn altijd beschikbaar. Geen lange wachttijden! We bezorgen je direct een antwoord op al je vragen. Je kan ons bovendien ook contacteren via e-mail of onze Facebookpagina.

Door onze eenvoudige structuur worden medewerkers direct betrokken bij bedrijfsprojecten. Da’s de kracht van Mega! We zorgen er altijd voor dat de uitvoering van projecten overeenkomt met de waarden van het bedrijf.

“Home made” en Belgische werknemers

Een groot deel van onze technologie is gericht op de lokale economie. Ons telefonie- en hostingsysteem zijn gevestigd in België, net als onze belangrijkste partner voor het drukken van facturen. We proberen dagelijks te werken met lokale partners, wat we ook nodig hebben.

Als energieleverancier moet je natuurlijk beschikken over heel wat knowhow. Bij Mega geven we veel autonomie aan al onze medewerkers. Vaardigheden intern ontwikkelen en behouden is één van onze belangrijkste waarden. We vinden dat als we zoveel mogelijk kennis in huis halen, we meer kunnen investeren om nóg beter te doen.

Neem een voorbeeld aan onze klantendienst!

‘t Is het grootste departement van Mega met 25 Franstalige en bijna 20 Nederlandstalige medewerkers. Het feit dat de kwaliteitsvolle klantenservice nauw verbonden is met het product onderscheidt Mega van zijn concurrenten! In een callcenter zijn medewerkers soms bezig met verschillende projecten tegelijkertijd (bv. verzekeringen, telecom, energie). Dit kan al snel een nadeel blijken te zijn. Bij Mega geen outsourcing van de klantenservice! Onze medewerkers werken enkel voor Mega en zijn dus experts op het gebied van energie.

De klantenservice is verdeeld in 3 afdelingen:

  1. Sales & Retention: Onze medewerkers zijn altijd beschikbaar om vragen van prospects over Mega en haar diensten te beantwoorden. Ze maken ook offertes op en schrijven nieuwe klanten in. Nogmaals, wij werken niet met externe of onafhankelijke resellers. Het zijn onze eigen medewerkers die je advies geven en de beste prijs aanbieden!
  2. After Sales: Ze analyseren, valideren en activeren energiecontracten. Deze afdeling behandelt ook elke wijziging die zich in de loop van een contract kan voordoen (verhuis, wijziging van betalingsvoorkeuren, …).

    “Ik ben in januari 2018 begonnen bij Mega en één ding is zeker: elke dag is anders en inspirerend! We moeten inderdaad wel uiteenlopende taken uitvoeren. Ze zijn afhankelijk van de drukte in de verschillende departementen. Het is verrijkend om deel uit te maken van een lokaal bedrijf dat elke dag groeit en om mijn steentje bij te dragen aan deze ontwikkeling.” – Clélia

  3. Invoice & Collection: Dit departement is verantwoordelijk voor de behandeling van alle vragen over de energiefactuur en het oplossen van betaalproblemen.

“In het departement Invoice & Collection kan ik mijn vaardigheden en kennis goed benutten. Daarnaast kan ik ook mijn steentje bijdragen aan de ontwikkeling van deze dienst. De uitdaging blijft om manieren te vinden om de workflow vlot te laten verlopen en duidelijk te communiceren met de klant. Mega heeft me geleerd hoe ik mijn zelfvertrouwen kan opkrikken. Ik wil ongetwijfeld in de toekomst nieuwe projecten en ideeën uitwerken.” – Elodie

We hopen dat je wat meer geleerd hebt over de interne werking van Mega.

We kijken ernaar uit om volgende maand meer te vertellen over Operations, IT, Finance en Marketing (zonder onze studenten te vergeten).

Word een echte expert in energiebesparing!

Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!

Combineer energie en telefonie en bespaar nog meer!

Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving!

Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.