Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
We staan er niet altijd bij stil, maar het feit dat we met onze smartphone constant verbonden zijn, is eigenlijk een technologisch hoogstandje. In dit artikel leggen wij je uit hoe die connectiviteit precies tot stand komt.
De smartphone lijkt tegenwoordig eerder een computer dan een telefoon, maar de mogelijkheid tot bellen blijft nog steeds één van de primaire functies. Een snel telefoontje plegen is eenvoudig genoeg, zou je denken. Toch legt jouw oproep een hele weg af!
Eigenlijk staat jouw gsm voortdurend in verbinding met een zendmast die de signalen van jouw smartphone ontvangt én terug uitzendt. Via een glasvezel- of satellietverbinding wordt dit signaal uitgezonden naar een controller die het op zijn beurt doorstuurt naar jouw operator. Via jouw operator wordt jouw oproep naar de gsm van jouw gesprekspartner verstuurt.
Mobiel dataverkeer werkt op dezelfde manier via dezelfde infrastructuur van jouw mobiele operator. De radiosignalen in de lucht maken jouw mobiele verbindig mogelijk. Je kunt een mobiele internetverbinding herkennen aan de volgende symbolen op jouw toestel:
In België zijn er drie providers die een eigen netwerk uitbaten: Proximus, Telenet-Base en Orange. Er zijn ook de zogenaamde MVNO’s, ofwel Mobile Virtual Network Operators, die (zoals Mega) één van deze drie netwerken gebruiken om hun diensten aan te bieden. Terwijl er verschillen zijn tussen deze drie netwerkoperators wat betreft de verspreiding van hun zendmasten in bepaalde regio’s, is er kwalitatief relatief weinig verschil op te merken.
Ervaar je netwerkproblemen? Mega zou Mega niet zijn als we jou geen handige tips zouden geven.
We beginnen bij het begin en dat is uiteraard jouw smartphone. Het is belangrijk dat je steeds de laatste updates installeert. Het kan immers zijn dat jouw smartphone de nieuwste technologieën niet of niet goed meer ondersteunt. Je kunt ook handmatig de app- en netwerkinstellingen van jouw toestel aanpassen. Schakel de apps uit die je niet gebruikt en probeer eens om de vliegtuigmodus aan en uit te zetten. Zo forceert je smartphone een ‘reset’ van alle verbindingen en kan het probleem dus ook opgelost zijn.
Zoals we eerder al zeiden staat jouw gsm constant in verbinding met de dichtstbijzijnde zendmast van jouw provider. Een zwakke verbinding kan te wijten zijn aan dikke muren en isolatie of materialen zoals ijzer en staal. Het kan zelfs voorvallen dat je in de herfst meer ontvangst hebt dan in de zomer, puur en alleen omdat er minder bladeren aan de bomen hangen!
Ook al zie je het niet, jouw smartphone beschikt wel degelijk over een antenne. Afhankelijk van hoe je jouw toestel vasthoudt, is het mogelijk dat je jouw signaal verstoort. Ook zwaardere en dikke telefoonhoesjes kunnen hier een invloed op hebben. Handsfree bellen via de luidspreker kan hier een oplossing bieden! In uitzonderlijke gevallen kan het ook zijn dat de interne antenne van jouw telefoon beschadigd is. In dat geval kan alleen reparatie of vervanging soelaas bieden.
Er zijn tegenwoordig ook technologische oplossingen om jouw netwerksignaal binnenshuis te verbeteren. Dan wordt er een extra antenne op het dak geplaatst die optimaal gepositioneerd is. Via coaxkabels wordt deze antenne verbonden met de signaalversterker binnenshuis. De buitenantenne vangt het signaal op, stuurt het door naar de versterker die het versterkt signaal doorstuurt naar de binnen-antennes. Zo beschik je over jouw eigen zendmast!
De makkelijkste oplossing is om (indien mogelijk) gebruik te maken van een wifinetwerk. Tegenwoordig is de oproepkwaliteit even goed als van het gsm-netwerk, en bovendien is het gratis!
Zoals je ziet legt jouw “snelle belletje” een hele weg af om tot bij de bestemmeling te geraken. Wij hopen dat we je met onze tips goed op weg hebben geholpen om jouw netwerksignaal te verbeteren.
Voor meer informatie en tips voor de energie- en telecomsector kan je steeds terecht op onze blog.
Glow 5GB
Spark 12GB
Flash 30GB
Star 90GB
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand. Voor deze specifieke, tijdelijke korting gelden de voorwaarden voor de combinatiekorting van Mega Telecom en Energie: zie voorwaarden. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hieronder vermelde korting met gratis kWh als klant van Mega Energie.
200 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 800 kWh gratis elektriciteit!
€5 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €7/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Spark abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 12/maand. Voor deze specifieke, tijdelijke korting gelden de voorwaarden voor de combinatiekorting van Mega Telecom en Energie: zie voorwaarden. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hieronder vermelde korting met gratis kWh als klant van Mega Energie.
200 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 800 kWh gratis elektriciteit!
€8 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 9/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Flash abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 17/maand. Voor deze specifieke, tijdelijke korting gelden de voorwaarden voor de combinatiekorting van Mega Telecom en Energie: zie voorwaarden. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hieronder vermelde korting met gratis kWh als klant van Mega Energie.
400 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand. Voor deze specifieke, tijdelijke korting gelden de voorwaarden voor de combinatiekorting van Mega Telecom en Energie: zie voorwaarden. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hieronder vermelde korting met gratis kWh als klant van Mega Energie.
400 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving!
Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Als energieklant bij Mega heb je recht op gratis kWh (hoeveelheid afhankelijk van het gekozen gsm-abonnement) door jouw contracten voor energie en mobiele telefonie aan elkaar te linken.
Hoe je dat doet, kies je zelf!